Dag 9 - Reisverslag uit Wang Saphung, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Wang Saphung, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Augustus 2016 | Thailand, Wang Saphung

Zondag 31 juli

Vanochtend na het ontbijt zijn we vertrokken uit Khon Kaen. Daar in het Wishing Tree resort waren wij de enige westerse toeristen tussen tientallen Thai en Chinezen. Toch wel een aparte ervaring als je door iedereen wordt aangestaard. Na een flinke rit van 2 uur kwamen we aan in Nong Hin. Dit plaatsje wordt door de Thai het “Little Kunming” van Thailand genoemd. We hebben diverse reisgidsen van Thailand bij ons maar Nong Hin wordt nergens genoemd. Toch is het zeer de moeite waard. Met een tractor gingen we verder de berg op. Eenmaal boven aangekomen moesten we nog diverse trappen op om vervolgens te kunnen genieten van een fantastisch uitzicht over een landschap met bizarre granieten rotsformaties (zoals in de omgeving van Kunming in China). Daarna nog een avontuurlijke wandeling door de “rotstuin”. En opnieuw met een tractor naar beneden. Onze gids, Dittapong, regelde in een lokaal restaurantje een heerlijke lunch. Daarna nog een korte stop bij Monkey Mountain. Een heuvel vlak bij de weg waar tientallen apen zitten te wachten op voorbijgangers die ze iets geven. Door naar onze eindbestemming van vandaag, het Sirila Farm Tent Camp vlakbij Wang Saphung. Vooraf hadden vooral Emma en Thijs hun bedenkingen bij het overnachten in een tent in op het Thaise platteland. Maar wat een verrassing was dat! Ook hier werden we met een tractor en aanhanger opgehaald vanaf de doorgaande weg. Na 1,5 km hobbelen over een modderig pad kwamen we aan op de farm. Daar werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar en het personeel. De eigenaar bleek een Nederlander te zijn, Peter, oorspronkelijk uit Zuid-Limburg, maar nu al ruim 20 jaar in Thailand. De tent was niet zomaar een tent, maar luxueus ingericht met houten vloer, diverse stoelen, een ruim (en zacht!!) bed en een openlucht toilet/douche. Geen stroom aanwezig maar solar en olielampen. Na het inchecken konden we even relaxen en daarna kregen we een rondleiding van Peter en zijn vrouw en dochter over de boerderij. Niet zomaar een boerderij, maar een speciale boerderij waar hij fruitbomen kweekt die normaal niet in deze omgeving voorkomen. De boeren hier verbouwen alleen rijst, mais en cassave en daar is geen droog brood ehh… kom rijst mee te verdienen. Door allerlei nieuwe soorten te proberen wil hij de boeren hier in de omgeving helpen. Een mooi initiatief. Na de rondleiding kregen we een heerlijke barbecue. Voor het slapen gaan mochten we nog twee wensballonnen oplaten. Een spectaculaire gebeurtenis.

Groeten uit Wang Saphung,

Barry, Manon, Emma en Thijs.

• 03 Augustus 2016 - 08:07

Wim Van Nunen:

Hallo globetrotters, alweer een leuk verslag.
    Manon, gefeliciteerd met je verjaardag. Laat je maar lekker verwennen vandaag en geniet er maar van.
    Veel liefs, Wim, Jose en Igor.

• 03 Augustus 2016 - 09:50

Miel Kaptein:

Mocht de resorteigenaar mijn emailtje niet begrepen hebben en mijn felicitatie dus niet overgebracht, dan langs dit medium alsnog van harte met jouw 45ste!! Mamma