dag 11 - Reisverslag uit Dan Sai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Dan Sai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

dag 11

Blijf op de hoogte en volg Barry

04 Augustus 2016 | Thailand, Dan Sai

Dinsdag 2 augustus

Vanochtend zijn we om 5.30 uur opgestaan(!) Om die tijd beginnen de Boeddhistische monniken aan hun ronde door het stadje. Ook wij kochten een mand met een kom kleefrijst, diverse koekjes en pakjes drinken. De monniken zijn afhankelijk wat de “bedelronde” opbrengt en delen de opbrengst samen. De monniken lopen voorbij en houden halt voor de plek waar je staat. Vervolgens doe je een handje rijst en een koekje of pakje drinken in hun schaal. Vervolgens wordt je bedankt of toegezongen…. Onze manden waren voldoende om 10-12 monniken te voorzien van hun eten voor die dag. Daarna hebben we nog even de monniken op een afstandje gevolgd want het ontbijt werd pas vanaf 7.00 uur geserveerd.
Een klein stukje gereden naar Kheng Khut Khu om daar aan boord te gaan van een longtailboot om een tochtje te maken over de Mekong. Leuk om te zien hoe de vissers hun netten binnen haalden en een flink stuk aan de Laotiaanse kant gevaren. Het leven aan die kant van de rivier was een stuk eenvoudiger. Gammele hutjes op het water van de vissers maar overal vriendelijk zwaaiende mensen. Via de Thaise kant weer terug naar het beginpunt. Daar op een marktje nog wat Thaise lekkernijen gekocht zoals gesuikerde kokos en bananenchips. Vervolgens op weg naar het Phu Rua National park. Onderweg nog een korte stop bij een plantenkwekerij diverse tuinplanten werden gekweekt. Ook leuk om te zien dat verschillende planten die wij als kamerplant gebruiken daar dus in de tuin worden gezet. In het Phu Rua NP zijn we naar de top van de gelijknamige berg gereden. Daar op 1365 meter hoogte was het heerlijk koel met 25 graden. (ja ik weet dat jullie in NL jaloers daarop zijn….) Op de top hebben we genoten van een prachtig uitzicht over de omgeving. Daarna was het nog een korte rit naar het Phu Pha Nam resort in Dan Sai. Een resort wat echter wel zijn beste tijd heeft gehad. De streek waar we de afgelopen dagen verbleven is zeer populair bij de Thaise toeristen en het barst hier dan ook van de hotels en resorts. Westerlingen zijn we hier niet tegengekomen.

Groeten uit Dan Sai,

Barry, Manon, Emma en Thijs

• 04 Augustus 2016 - 18:55

Jo Wezenberg.:

Hallo jullie beleven wel verschillende situaties',wel leuk en bevalt dat smorgens vroeg opstaan?Hier is het
    echt hollands zomer weer.20a28 gr.en buien en af en toe zon. maar het wordt het weekend beter. nog
    veel pleizier.