dag 26-27 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu dag 26-27 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

dag 26-27

Blijf op de hoogte en volg Barry

18 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Woensdag 17 augustus.
We zijn weer terug in Bangkok, in het Nouvo City hotel, daar waar we drie-en-halve week geleden ook begonnen zijn. Vandaag dus de terugreis vanaf Koh Chang. Vanochtend na het opstaan eerst nog een duik in het zwembad genomen, daarna ontbijt en vervolgens alles inpakken. De chauffeur was keurig op tijd. Maar toen hadden wij ook nog even tijd want de volgende boot terug ging pas over 50 minuten. Nog even zitten kletsen met de eigenaresse van het resort. Toen was het wel echt tijd om te gaan. Waar we al bang voor waren werd inderdaad waarheid. Door de harde wind ging de veerboot ook behoorlijk heen en weer op de golven. Gelukkig kwamen we al snel in de luwte van het vasteland en werden de golven een stuk minder. Toen volgde er een rit van ruim 5 uur terug naar Bangkok. Onderweg 1x gestopt voor een lunch. Omstreeks half 7 waren we weer in het hotel. Daarna weer gegeten bij het Canal View Restaurant achter het hotel.

Donderdag 18 augustus.
De laatste dag in Bangkok. Na het ontbijt zijn we naar Khao San road gelopen. Een stukje van nog geen tien minuten. Khao San road is “de backpackerstraat” van Bangkok. Maar zo op een donderdagochtend is daar niet veel van te merken. Ziet er net zo uit als vele andere straatjes in Bangkok. Daar de nodige souvenirs gescoord voor het thuisfront. Wel flink moeten afdingen en dan nog veel te veel betaald. Maar vooruit het is vakantie. Op de weg terug nog even een plaatselijke V&D aan de Samsen road ingelopen. En weer een uur voorbij….. ’s Middags met de taxi naar het MBK center. Een gigantisch complex met honderden winkeltjes. En ook daar hebben we natuurlijk ingeslagen. Het was weer eens gaan regenen dus opnieuw met een taxi naar de Pratunam markt. Maar het was al aan het einde van de middag en dan staat al het verkeer in Bangkok vast. Onze taxi dus ook. Toen we bij Pratunam aankwamen was het eigenlijk al te laat want we moesten om 17.30 uur bij de Bayoke Sky Tower zijn. Dat was maar een klein stukje lopen. De Bayoke Sky Tower is met 309 meter de hoogste wolkenkrabber van Bangkok. Alleen al de eerste 14 verdiepingen zijn parkeergarage. Met een lift eerst naar de 19e verdieping, daar het voucher omgeruild voor tickets voor het restaurant op de 78e(!) verdieping. Wat een adembenemend uitzicht! Het eten was in buffetvorm en er was een enorme keus. Alleen jammer dat alles al bijna koud was. Inmiddels viel de avond over Bangkok en werd het uitzicht nog mooier. Vanaf bijna 300 meter hoogte keken we neer op deze enorme mierenhoop. Een schitterende afsluiting van deze fantastische vakantie. Nu vroeg naar bed want morgen gaat om 5.00 uur de wekker……. Onze vlucht vertrekt om 9.55 uur. Morgenavond omstreeks middernacht hopen we dan thuis te zijn.

Groeten uit Bangkok,
Barry, Manon, Emma & Thijs

• 18 Augustus 2016 - 18:33

Miel Kaptein:

Hoop dat je niet aangehouden wordt door de douane op Schiphol met al die scores voor het thuisfront, hihihi. Ondertussen een behouden vlucht terug. Ontvang graag Watsapp als jullie geland zijn. Liefs en groetjes, Mamma=Oma