Dag 12 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Barry

04 Augustus 2018 | Nederland, Dronten

Vrijdag 3 augustus,

Vandaag (vannacht) vliegen we terug naar Düsseldorf. Normaal zou ik hier geen verslag van schijven maar dit werd een reis om nooit te vergeten....
Na een zeer kort slaapje, om 01.00 uur ging de wekker, verlieten we ons appartement. De sleutel mochten we in de deur laten zitten. Op de luchthaven van Tbilisi hebben we de auto geparkeerd en de sleutels maar in de drop off box gegooid omdat er niemand van Avis op kantoor aanwezig was. Mooi op tijd vertrokken we van Tbilisi voor een vlucht van 2 uur naar Istanbul Atatürk. Daar landen we ook op tijd maar door het lange taxiën naar de gate, de enorme rij bij de veiligheidscontrole en doordat we helemaal bij het andere einde van het gebouw moesten zijn, moesten we echt rennen om de volgende vlucht te halen. Echt 1 minuut voor het einde van het boarden kwamen we daar buiten adem aan om als allerlaatste aan boord te gaan. Toch nog even wachten want er moest nog wat bagage worden ingeladen..... Eindelijk kwam het vliegtuig dan toch in beweging. We reden naar de startbaan en daar begon het toestel snelheid te maken om op te stijgen. Net op het moment dat je dacht van nu stijgen we op gebeurde er niets.... we bleven op volle snelheid rijden... nu dan toch..... nee nog niet..... nu dan??? Nee, ineens ging het toestel vol in de remmen en brak de start af!! Lichte paniek aan boord maar ook opluchting toen bleek dat we aan het einde van de startbaan zelf weer terug reden naar het luchthavengebouw. Daar gingen we echter niet naar toe maar opnieuw naar het begin van de startbaan. Daar bleven we staan en hoorden we dat de start was afgebroken vanwege een probleem.... Tsja.... gelukkig maar dat de piloot het tijdig opmerkte. Maar hoe nu verder? We hoefden niet van boord en ondertussen werd het vliegtuig nagekeken en blijkbaar gerepareerd want na bijna 2 uur te hebben stil gestaan vertrokken we opnieuw. Even was het spannend of het opstijgen deze keer wel goed zou gaan maar de monteurs hadden hun werk goed gedaan. Na een rustige vlucht kwamen we uiteindelijk met 2 uur vertraging toch in Düsseldorf aan.

Georgië is een schitterend land wat ik aan iedereen kan aanraden. Prachtige afwisselende natuur, redelijke wegen (soms dramatisch, soms heel goed), gastvrije gastheren/vrouwen, simpele verblijven, een erg eenvoudige en eenzijdige keuken en je moet de Georgische mentaliteit even leren kennen.

Wij hebben mooie dingen gezien en mooie avonturen beleeft en kunnen Georgië van onze "to do" lijst afstrepen.

Groeten,

Barry, Manon, Emma en Thijs