dag 13 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

25 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag stond iets op het progamma waar wij allemaal het meest naar uitkeken, behalve Manon die zag er erg tegen op. Namelijk een dagje als mahout op een olifant. Gisteren hadden we al olifanten gezien en gevoerd in de dierentuin. Wat zijn die beesten groot zeg. En moeten wij daarop????
Vanmorgen om 9.00 uur werden we opgehaald door Somboon, onze gids voor vandaag. Opnieuw in een pick-up truck. Dat was ons eerder deze week niet zo goed bevallen, maar vandaag viel het heel erg mee. Een betere chauffeur, betere wegen en ook betere vering van de pick-up. Eerst even langs een marktje om olifantenvoer te kopen. Dat waren 2 zakken vol met watermeloenen en ananassen. Yammie! Lekker toetje voor de olifanten. Daarna nog een ritje van anderhalf uur naar het olifantenkamp. De naam weet ik niet precies meer. Iets van Baan Chang. Maar baan=huis en chang=olifant. Maar alle olifantenkampen heetten zo.
Na aankomst kregen we een kamer waar we ons konden omkleden als een echte mahout. Daarna onder het genot van een bakje koffie en een fles water kregen we de eerste commando’s te leren. Pai=vooruit, Toi=achteruit, Sai=links, Kwah=rechts, Bao=langszaam, Yood=stop en de belangrijkste Yoh-kaa=op-of afstappen. Toen mochten we kennismaken met de olifanten. Eerst aan elkaar wennen door ze lekker fruit te voeren. Toen begonnen we met Yoh-kaa. Daarna Sai, Kwah en Yood en vervolgens Pai, Toi en Bao. Na enig oefenen lukte het ons al aardig om een olifant te besturen. Hoewel het op ruim 2 meter hoogte best wel eng was om in de nek van zo’n beest te zitten. Enerverend, tijd voor de lunch. Toen brak het uur van de waarheid aan. Een ritje door de jungle. Emma en Manon samen op een olifant en Thijs en ik op een andere. Thijs en ik zaten op de grootste olifant die daar was. En die was toch groot! Toch een halve kop groter dan de anderen. Helaas voor jullie zijn er geen beelden van ons tijdens de rit door het regenwoud. Waarom? Tja, we waren in het regenwoud en tijdens de rit plensde het enorm. Onmogelijk om zonder schade aan de camera’s, foto’s te nemen. Maar voor ons was het onvergetelijk.
Groetjes Barry

Nou ff in mijn eigen woorden. Ik (manon) zag als een berg tegen deze trip! Toen Barry het voorstel deed tijdens de voorbereidingen had ik al aangekondigd dat het mij niks leek en dat ik zeker niet op zo’n olifant ging zitten. Ik was bang om ervanaf te vallen en het een en ander zou gaan breken. Nu kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik het toch gedaan heb. Het was echt geweldig een ervaring die ik niet snel zal vergeten. Ik ben trots op mijzelf dat ik mij over mijn angst heb gezet en toch op de rug van de olifant ben gaan zitten. Het was best eng maar tegelijkertijd ook geweldig! Ik ben ook trots op onze kids, zij moesten alletwee in het begin een traantje weg pinken maar ook zij hebben het gedurft! De KANJERS!!!!!!! Ik ben trots!!!

Lieve groetjes Manon.

ps1 Vanavond op de nightbazaar geweest en gegeten bij de McDonalds!
ps2 We gaan nu weer 4 dagen op toer en zijn donderdag terug in Chiang Mai. Dan volgt er weer een verslag.

  • 25 Juli 2010 - 16:58

    Jo Wezenberg:

    Ik vind het heel knap van jullie maar vooral van Thijs en Emma om op de olifant te klimmen en te rijden hele leuke foto"s.Ik doe het niet na.veel plezier in de komende dagen
    in de rimboe groetjes pappa
    en mij en een dikke knuffel

  • 25 Juli 2010 - 17:33

    Kris Bakker:

    hoi, hoi!!
    zeer leuk verslag en foto's.
    leuk om jullie te volgen
    groet

  • 25 Juli 2010 - 23:31

    Khunrob:

    Ik had rijst in mijn oog denk ik, ik zie de foto's van het hele stel in de blauwe boeren jeans

  • 26 Juli 2010 - 08:19

    Hen Bert . :

    Jongens wat geweldig (en dat jullie erop durfde )heeeeel knap Weer een ervaring rijker We vinden het zo geweldig om het mee te kunnen beleven via de foto's PRACHTIG Dikke knuffels voor jullie alle Deverslagen heeft Papa uitgeprint en zijn bij Oma de Nijs. Vindt ze leuk

  • 26 Juli 2010 - 08:52

    Ria En Jan ,:

    wat geweldig knap van jullie om op deze olifanten te rijden vooral emma en thijs en ook knap van jou manon ik doe je het niet na we genieten van de mooie fotf,s fijne dagen nog gr .

  • 26 Juli 2010 - 18:30

    Mirjam:

    Wat ontzettend gaaf die olifanten maar ook wel erg spannend. Leuk om alles te lezen. Hier gaat het ook allemaal prima. We vermaken ons goed en hebben mooi weer alleen vandaag heel veel regen..... Geniet nog maar met volle teugen want het gaat wel snel zo´n vakantie.

  • 26 Juli 2010 - 20:19

    Maaike:

    Hoi allemaal,
    Volgens mij hebben jullie het wel leuk daar.
    Ik heb nog niet echt veel gelezen maar ik vind de foto´s die ik net zag echt geweldig. En vonden jullie het leuk op een olifant mij lijkt het wel heel erg eng maar toch ook leuk!
    Ik wens jullie nog veel plezier daar.

    Hoi em,
    Heb je het leuk daar mij lijkt het wel gaaf daar ik hoop dat jullie dat ook vinden wij zitten lekker op de camping dat is ook erg lekker en ik ben super benieuwd naar je verhalen straks ik wens je nog veel plezier.

    KNUFFEL MAAIKE!!!!!!

  • 26 Juli 2010 - 20:38

    Bea:

    Hoi hoi, net sinds lang de computer weer opgestart; moest echt bekomen van de kaakchirurg. Wat een beul hihi.Joh joh wat genieten jullie; echt zo gegund! We hebben vrijdag de stekker van de muizen eruit gedaan. Demi (de oude zwarte) was 1,5 week heel raar en onrustig en toen we een keer een prachtig nummer van Pink Flloyd wat harder zetten (onze buren zijn op vakantie hihi) ging ze helemaal door het lint. Ze is doof en hoort ze andere frequentie qua geluid. De stekker van de muizen eruit en over is het. Waarwschijnlijk heeft ze weken 's nachts last gehad maar ja merkten we het niet want sliepen we.
    Ik hoop echt dat jullie het niet erg vinden dat de stekker van de muizen eruit is!?!? We kijken weer uit naar jullie volgende verslag/foto's en vinden het helemaal geweldig het zo mee te kunnen beleven. Geniet lekker verder en dikke kus van ons

  • 26 Juli 2010 - 20:53

    Bea:

    Ohhhhhhhhhhhh Manon!!! Je hebt het gedaan!!!! Op de olifant! Je zei dat je trots was op jezelf maar ik ben ook ape ape trots op je!!!!
    En ook op Emma en Thijs!
    En Barry kan wel zeggen dat ie het leuk vond maar kijk goed naar de foto van hem op de olifant...... hij keek ook best van ojee..... hihi

  • 27 Juli 2010 - 21:12

    José Van Nunen:

    Hallo lieve Wezenbergjes,

    Wat een mooie reis maken jullie. Op alle foto's stralen jullie je ziet dat iedereen er van geniet.Nog veel plezier van ons.

  • 28 Juli 2010 - 19:38

    Yy Kptn:

    !Swsd khn rk

    ...!!! Pheyng khæ n Thor ck khrxbkhrw th sng Koestraat Nunen rw m Khu xy n prathethy phex trwc sxb khxmphiwtexr! Phm lexk d xng rwdrw khn doy tuktuk-Wim Sìng th chn chxb rexngrw læa phph khxng khu Thekhnikh hmy thng xar Chn khx h khu m cnwn mk snuk!

    Thkthy Dear ck yy kptn

    Ik kon niet eerder reageren op jullie berichten, omdat ik een 10-daagse cursus Thai heb gedaan! Hieronder toch maar even de vertaling van het bovenstaande stukje tekst!

    Hallo lieverds,

    Zojuist...!!! een telefoontje gekregen van de familie van Nunen om gauw naar de Koestraat te komen. Jullie waren in Thailand te zien op de computer! Ik werd snel opgehaald door tuktuk-Wim. Wat heb ik genoten van jullie verhalen en de foto's. De techniek staat voor niets. Ik wens jullie nog heel veel plezier daar!

    Lieve groetjes van Oma Kaptein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand 2010

12,5 jaar getrouwd

Recente Reisverslagen:

05 November 2010

Eindelijk de video's

06 Augustus 2010

Dag 23-24-25

03 Augustus 2010

Dag 20-21-22

31 Juli 2010

Dag 18/19

29 Juli 2010

Dag 14/15/16/17
Barry

Actief sinds 15 Juli 2009
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 103931

Voorgaande reizen:

24 December 2023 - 08 Januari 2024

Thailand 2023-2024

05 Augustus 2023 - 21 Augustus 2023

Thailand 2023

24 December 2022 - 09 Januari 2023

Thailand 2022-2023

26 December 2021 - 04 Januari 2022

Griekenland 2021-2022

23 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Georgië 2018

23 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Thailand 2016

08 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Turkije 2014

10 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Marokko 2013

13 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Thailand 2010

Landen bezocht: