Dag 14/15/16/17 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 14/15/16/17 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 14/15/16/17

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

29 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

We zijn weer terug in Chaing Mai. Na een tour van 4 dagen langs de “bergstammen”. Maandagochtend werden we opgehaald en zijn we via de highway 107 en de 1095 en daarna een zijweg zonder nummer naar Mae Ta Man gereden. Onderweg nog even gestopt bij een vlindertuin en orchideënkwekerij. Daarna door naar de “bergstam” de Lisu. Wat schetste onze verbazing, we reden precies dezelfde weg als de dag ervoor naar het olifantenkamp. Het Lisudorp lag 10 kilometer verderop. Toen we daar aankwamen waren erg verbaasd. We hadden verwacht om in een aflevering van “groeten uit de rimboe” terechtkomen. Dit bleek wel even wat anders. Stel je het meest romantische plekje ter aarde voor………. En dan iets mooier…….en nog iets mooier……….en nog ietsje mooier, en dat komt dan enigszins in de richting van deze Lisu lodge. Wat een prachtig plekje! We werden naar onze lodge gebracht, een huis met 6 slaapkamers en een grote veranda met “woonkamer”, keuken en relaxbanken. Alles helemaal in stijl aangekleed. Er heerste rust en kalmte. We kwamen daar helemaal tot rust. Na aankomst maakten we een wandeling door het naastgelegen Lisudorp en gingen oa op bezoek bij het stamhoofd thuis waar we een kopje thee kregen aangeboden. Na een heerlijke Thaise lunch kregen wij alle vier een massage. ’s-Avonsds werd het diner opgeluisterd met Lisu muziek en dans.
Dinsdagochtend weer vroeg op voor een lange rit van ruim 200 km over highway 1095 naar Mae Hong Son. Deze weg door de bergen telt maar liefst 1653(!) bochten. We hebben ze niet nageteld, maar geloven het meteen. ’s-Morgens bezochten we eerst de Mokfa waterval. Wel iets meer waterval dan die we in Thoeng gezien hebben. Daarna door naar de Pong Duet heetwaterbronnen. Een mooi gezicht om te zien hoe kokendheet water uit de grond borreld. Daarna door naar Pai waar we geluncht hebben. Na een lange rit berijkten we de Tham Lot grotten. Ook heel mooi en bijzonder was dat er een ondergrondse rivier doorstroomd. Hier zijn we over gevaren met een bamboevlotje. ’s-Avonds om half 8 kwamen we pas bij ons hotel in Mae Hong Son aan.
Woensdagochtend weer vroeg op. Eerst een bezoekje aan een markt. Daarna naar de Wat Doi Kong Mu. Een tempel, in Birmaanse stijl, bovenop een heuvel aan de rand van Mae Hong Son met fraai uitzicht over het stadje. Daarna per boot, we moesten zelfs zwemvesten aan, naar een dorpje vlakbij de grens met Birma. In dit dorpje wonen de zgn longnecks. Alleen meisjes die geboren worden op woensdag met volle maan krijgen deze ringen om hun nek. Deze ringen kunnen wel tot 8 kilo wegen. Een beetje vreemd, maar wel interessant om te zien. Via highway 108 naar Khun Yuan waar we hebben geluncht. Vervolgens via de 1263, weer door de bergen en weer ontelbaar veel bochten(!), naar Mae Chaem. Daar hebben we overnacht in een iets minder luxe resort. Waar we trouwens de enigste gasten bleken te zijn.
Vanochtend weer vroeg op (hoezo vakantie?) voor een rit over de 1192 en 1009 naar de Doi Inthanon, de hoogste berg van Thailand. De top hebben we niet bereikt, maar wel prachtige vergezichten. Daar hebben we een marktje van de Hmongstam bezocht, een andere bergstam. Daarna door naar de Vachirathan waterval. Een schitterende waterval. Door naar Chom Thong waar we in een oud teakhouten huis, een textiel- en weverijmuseum bezochten. Na de lunch tenslotte nog naar Wiang Takan. Dit is een dorpje waar nog restanten van een oude stad uit het Lanna tijdperk te zien zijn. Daar hebben we een ritje met een busje/treintje gemaakt en nog gewandeld.
Vier drukke en vermoeiende, lange dagen hebben we dus achter de rug. Morgenmiddag vertrekken we met de nachttrein naar Bangkok. Daar gaat Barry zijn pak bij de kleermaker passen/ophalen. Daar zijn we weer in het Prince Palace hotel, waar we ook begonnen zijn. Dan volgt er weer een nieuw verslag.

Groetjes Barry, Manon, Emma en Thijs.

• 29 Juli 2010 - 18:22

Mamma (G):

Fijn weer wat van jullie gelezen te hebben, best vermoeiend dat programma van jullie, geniet nog lekker van de wat rustiger dagen die nu nog resten!!

• 29 Juli 2010 - 18:38

HenBert:

Nou, op die manier wil ik het ook wel vreselijk druk hebben hoor. Wat een reis zeg, we vinden het geweldig voor jullie. Tot tiks.

• 29 Juli 2010 - 20:41

Jo Wezenberg:

Wat hebben jullie weer veel gezien en beleefd en wat zal Emma en Thijs straks veel te vertellen hebben
    rust nu eerst maar een dagje uit.een knuffel van opa,

• 29 Juli 2010 - 20:48

Hennepen :

fijn Emma dat je niet op woensdag bent geboren met volle maan (was je ook 8 kilo zwaarder)hihihi

• 30 Juli 2010 - 03:38

Manon:

Hoi Mama, Hennie en Ma Wezenberg,
    Leuk dat jullie af en toe een reactie tikken. Wij genieten daar ook weer van. Zo lekker luieren aan het zwembad en dan vanavond (lokaletijd hier, bij jullie is het dan middag) met de trein naar Bangkok. Ben best benieuwd of het ons lukt te slapen in de trein. Maar anders halen we het wel in in Bangkok.
    Groetjes Manon.

• 30 Juli 2010 - 08:01

Arjan (LT-hyve):

Ziet er allemaal erg goed uit Barry en co! Mijn hartje klopt met elke zin steeds sneller. Krijg er enorm veel zin door om te gaan. Nog 10 weekjes ;-)
    Veel plezier de komende dagen: Ik kijk nu al uit naar een nieuwe aflevering :)

Gr.
    Ar en de people van LovingThailand.

ps. Limbo nog gezien/gesproken?

• 30 Juli 2010 - 09:07

Khunrob:

Jullie hebben ook genoten van een Lisu massage zag ik op de foto's.Ze masseren niet als de beste maar hebben wel een perfecte lokatie.
    Prettige voortzetting .
    Rob
    www.thailandgek.nl

• 30 Juli 2010 - 15:45

Mamma (G):

Hopelijk hebben jullie goed geslapen in de trein. Voor Manon ben ik niet zo bang. Die kon ook goed slapen in haar uppie in de trein van Oslo naar de familie Roe!!! Hihi!! En als Thijs iets weg heeft van zijn oom, kwam het op die trein met hem ook wel goed, mits hij niet op het verkeerde knopje gedrukt heeft. Ik kijk uit naar het verslag over deze treinreis, groetjes en kusjes!!!!