Dag 18/19 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 18/19 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 18/19

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

31 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

We zijn weer terug in Bangkok en ook weer terug in het Prince Palace Hotel, waar we deze reis begonnen zijn. Gisteren waren we nog in Chiang Mai.Gistermorgen moesten papa en mama alle bagage weer opnieuw inpakken omdat we nu weer alles moesten meenemen in de trein. Papa wilde één van de twee kamers langer huren maar dat kon niet meer. We moesten dus om 12 uur uitchecken. Maar het busje dat ons kwam ophalen, zou pas om 5 uur komen. De rest van de middag hebben we dus lekker gezwommen. Papa lag op een ligstoel, half onder een parasol. Hij is nu voor de helft op zijn lijf helemaal rood (haha).
Op het station hadden we de trein zo gevonden. Er was er maar ëén. We zaten in de negende wagon op plaats 9-10-11 en 12. In de trein zaten heel veel toeristen, maar bijna geen Nederlanders. Wel veel Australiërs, Canadezen, Italianen en Duitsers. Allerlei talen door elkaar heen. Papa had eten besteld, maar dat was niet zo lekker. Om 8 uur ’s-avonds al werd de trein omgebouwd naar een slaaptrein. De banken werden uitgetrokken en werden zo een bed. De bak boven onze stoelen was ook een bed. Wij sliepen boven, papa en mama onder. Wij hebben wel geslapen, papa en mama bijna niet. Onze stoelen werden pas om half tien omgebouwd, toen moesten wij slapen. Maar de Australiërs achter ons maakten heel veel lawaai, maar de mensen van de trein zeiden dat het een slaaptrein was en dat iedereen op zijn eigen plek moest gaan slapen.
Vanmorgen kwamen wij pas om half tien in Bangkok aan in plaats van half zeven. We hebben dus 16 uur in de trein gezeten, nog langer dan het vliegen hier naartoe. Papa had al met het kantoor gebeld en gezegd dat we flinke vertraging hadden. Toen is er een andere chauffeur gekomen die ons naar het hotel bracht.
Nu hebben we een suite op de 17e verdieping. De vorige was op de 15e en toen keken we op het zwembad.
We moesten ook nog naar de kleermaker voor papa zijn pak. Papa had een kaartje met het adres, ook in het Thais. De 1e tuktukchauffeur wist het niet. De 2e taxichauffeur wel, maar die wilde ons ook voor een goedkope prijs naar andere winkels brengen. Maar dat wilde papa niet en moesten we weer uitstappen. Toen zijn we gaan lopen, want het was niet zo ver. Maar toch wist papa niet zo goed de weg. Een 3e tuktukchauffeur gevraagd en die wist het wel. Nou zo goed ook niet want hij reed ook een paar keer verkeerd. Toch kwamen we bij de kleermaker. Daar moest papa het pak weer passen. Het was helemaal goed.
Vanmiddag hebben we weer gezwommen in het zwembad bij het hotel, en dat was superleuk. Vanavond moeten we vroeg naar bed (stom) want morgen moeten we al om half 6 opstaan. We gaan dan naar de River Kwai. Daar gaan we slapen in een huisje op het water. Dat lijkt ons vet cool, en ook nog midden in de jungle, zonder stroom. Daarna naar Hua Hin, naar het strand en dan is het bijna afgelopen. Jammer
Groetjes en kusjes, Emma en Thijs

• 31 Juli 2010 - 16:54

Stefan:

hallo allemaal. Ik lees elke x julie avondturen en julie beleven veel zeg. veel leuike foto's trouwens. Denk dat julie ondertussen ook wel goed verkleurd zullen zijn. Nou veel plezier nog daar en geniet nog lekker van. groetjes uit holland waar het momenteel regent en 20 graden is

• 31 Juli 2010 - 19:09

Jo Wezenberg:

Emma ik vind het ook stom dat je morgen weer zo vroeg op moet maar als jullie weert huis zijn kun je wel 2dagen slapen om alle slaap die je tekort bent gekomen
    in tehalen geniet nog maar
    fijn een paar dagen en ik ben benieuwd of jullie ook
    bruin zijn geworden.een kus
    voor jullie allen en de groeten van opa en mij.

• 31 Juli 2010 - 19:33

Geert :

wat leuk om jullie vakantie te volgen
    lijkt me best gaaf om zelf mee te maken
    wat gaat de tijd toch snel oh ja geen muizen ontdekt gras gemaaid niet ingebroken luitjes geniet
    tot as vrijdag dan is jullie vakantie(helaas) voorbij groetjes,geert

• 31 Juli 2010 - 20:40

Arjan (LT):

Ja treinen in Th...da's afzien, zeker met (kleine) kinderen! 3 jaar terug voorlopig voor het laatst met kinderen met de trein gereisd. Vliegen bespaart toch wel een hoop tijd. Niettemin...Th = Th jullie zullen je wel vermaakt hebben ;-) Zijn er nog mensen de wagons binnen gekomen om etenswaar te verkopen? ;-)
    Veel plezier de komende tijd.

Gr.
    Arjan (LovingThailand Hyve)

• 02 Augustus 2010 - 20:09

Jan En Ria.:

wat beleven jullie veel leuk verslag hebben emma en thijs gemaakt wel vroeg op elke morgen en dat in je vakantie maar zo zie je wel veel. Manon alvast van harte gefeliciteerd en morgen een fijne dag toegewenst .

• 03 Augustus 2010 - 07:59

Gregor:

Ha die zus, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. OP NAAR DE 40!!

• 03 Augustus 2010 - 08:39

Henbert:

hoi liefje gefeliciteerd en dikke verjaardagsknuffels van ons ja je zal je verjaardag maar in Thailand mogen vieren net als Thys bofkonten liefs toedeloe

• 03 Augustus 2010 - 09:29

Igor:

Gefeliciflappert!
    Wat je broer zegt.. op naar de 40! maak er een leuke dag van...
    (ook van Boob en José)

• 03 Augustus 2010 - 10:03

Yy Kptn=oma Kaptein:

Manon, ook van mij van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook Barry en de kinderen mijn felicitaties met je vrouwtje en jullie mamma! Ik hoop jullie weer spoedig in levende lijve te zien in Nederland. Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis!

Lieve groet,
    Oma Kaptein