Dag 20-21-22 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 20-21-22 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 20-21-22

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Augustus 2010 | Thailand, Hua Hin

Hieperdepiep Hoera! Manon is vandaag jarig. Iedereen bedankt voor de felicitaties.
Zondagmorgen al heel vroeg opgestaan (6.30) om weer op toer te gaan. Maar eerst had de gids nog een verrassing. Thijs had zijn pet lagen liggen in het busje van Sukhothai naar Lampang. En die kreeg hij nu weer terug! Eerst een bezoek aan de beroemde drijvende markt in Damnoen Saduak. Ik was daar 16 jaar geleden ook geweest. Toen stelde het niet veel meer voor. Tegenwoordig is het een drukte van belang. Maar dan vooral op toeristen gericht. Hooguit 20% van de drijvende kraampjes biedt nog originele handelswaar. De rest is souvenirs en allerlei prularia. Daarna door naar een pottenbakkerij. Wel leuk om te zien hoe van klei enorme potten gemaakt worden. Maar na een kwartiertje hadden we het wel gezien. Daarna naar de Khao Bin grotten. In deze grotten was het net een sauna. Hoe warm het was weet ik niet, maar toen we weer buiten kwamen voelde dat als frisjes, terwijl de zon scheen en het 37 graden was. Binnen was het dus erg warm(!) Door naar Kanchanaburi waar we hebben geluncht tegenover het oorlogsmuseum. Dit is het J(apan)E(ngland)A(ustralia)T(hailand)H(olland) museum. Erg indrukwekkend om te zien hoe destijds de Birmaspoorlijn is aangelegd. Omdat daar ook veel Nederlandse gevangenen hebben aan meegewerkt, was ook veel informatie in het Nederlands. De kinderen waren erg onder de indruk. En als je dan toch in Kanchanaburi bent dan bezoek je ook de oorlogsbegraafplaats. Daarna weer in het busje op weg naar de Kwai Noi, de rivier waar we zouden overnachten. Overigens nog voordat we in Damnoen Saduak waren, begaf de airco het. We stonden stil bij een stoplicht toen er ineens dikke rookwolken onder de motorkap vandaan kwamen. We moesten toen dus verder met arko (= alle ramen kunnen open…….). En dat bij 37 graden(!)
Na een rit van ruim een uur, arriveerden we bij de steiger, nog ver voorbij Sai Yok. Toen een tochtje met de boot van 20 minuten en toen waren we bij de Jungle Rafts. Dit zijn kamers//huisjes op een vlot gemaakt van bamboe. Geen electriciteit (dus ook geen airco) of warm water aanwezig. Wel een hangmat en klamboe en olielampen. Noem het maar romantisch(!) Daar hebben we in de rivier gedobberd. Met zwemvesten aan van het eerste vlot springen, drijven op de stroming, en bij de een na laatste er weer uit. Miste je die, dan was er nog een kans….. En dan weer snel terug naar de eerste voor nog een keer, en nog een keer en nog een keer enz.enz. Emma en Thijs konden er niet genoeg van krijgen. Papa wordt toch een dagje ouder……
Ondanks de hitte hebben we toch goed geslapen. Niet zo moeilijk met junglegeluiden boven je hoofd en kabbelend water onder je bed. De volgende ochtend opnieuw gedobberd in de rivier. Weer met de boot terug en vervolgens naar Nam Tok. Dat is het huidige eindpunt van de voormalige Birmaspoorlijn. Daar hebben we de trein genomen naar Tha Killen. Dit stuk ging door bamboebossen, langs de rivier de Kwai Noi en over houten viaducten langs steile hellingen en diepe afgronden. In Tha Killen stond ons busje weer. De airco was nog steeds stuk, maar de chauffeur had een ventilator gekocht en deze op de sigarettenaansteker aangesloten. Niet dat dat veel uitmaakte……..
Daarna de één na laatste lange rit. Na bijna 4 uur bereikten we Hua Hin. Daar zitten we in het Baan Talay Dao resort. In een ruime 4-persoons bungalow met uitzicht op zee. Een paar kleine probleempjes; hebben we eindelijk tv met NL-zenders, staat die bij de kinderen op de kamer net als de minibar. Willen we een bad; dan moeten we naar buiten. 4-Persoons huisje en dan maar 2 badkamers. Het zwembad ligt 2 meter naast de deur en het geluid van de branding is ook oorverdovend……… (Er zijn erger dingen in het leven…. Hahaha).
Vandaag maar een rustig aan gedaan. Eerst gezwommen in het zwembad en daarna in de zee. Manon is jarig vandaag en had bij de supermarkt om de hoek een paar gebakjes gehaald. Deze zaten wij net op te eten toen het personeel met een taart (voor de oude taart) aan kwam lopen. En ze hebben zelfs nog happy bir(l)thday gezongen. Vanavond nog even de stad in geweest, souvenirs gekocht en gegeten bij de pizzahut.
Morgen weer een relaxdag. Zwemmen in zwembad of zee. Wandelen langs het strand richting het apeneiland, hier vlakbij en ’s-avonds de laatste souvenirs scoren. We leren het afdingen al aardig…..
Donderdagmorgen moeten we de koffers dan weer pakken en om 12 uur uitchecken. ’s-Middags nog relaxen bij het zwnmbad. Om 19.30 uur worden we opgehaald voor de lange rit van ruim 3 uur naar het vliegveld.
Dit is het laatste bericht vanuit Thailand. Hierna nog één bericht als we weer thuis zijn.
Groetjes Barry, Manon en 2 zwarte aapjes…..

Ps, er staan nu ook 2 korte filmfragmenten op deze site. Klik op het plaatje en speel af. Misschien haperen ze een beetje. Speel ze daarna voor een 2e keer. Dan gaat het zeker goed. Gebruik het vierkantje rechtsonder voor fullscreen.

• 03 Augustus 2010 - 16:37

Martijn En Carien:

Nog gefeliciteerd Manon! Je hebt vast en zeker wel een mooie verjaardag gehad. :) We vonden het echt heel leuk om telkens jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken! Geniet nog even van de laatste dagen..
    Liefs

• 03 Augustus 2010 - 17:49

Fam. Logtenberg:

Manon (en de rest natuurlijk ook), van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Volgens mij was dit een dag om nooit te vergeten.
    Nog een paar fijne dagen gewenst en alvast een goede terugreis.

• 03 Augustus 2010 - 18:24

Bea:

Hey Manon.... gefeliciteerd met je verjaardag!!!! En bedankt weer voor jullie prachtige verslag. Zo genieten iedere keer en tja zooooooooooo jaloers hihi. Wat hadden jullie mooie fietsen trouwens haha; zag er heel gezellig uit op de video. Wij fietsen trouwens ook weer sinds onze nieuwe fietsen; jaja gekocht bij de Aldi hihi. Hier en hiernaast alles oké! Op beide plekken heeft Geert vanavond het gras weer gemaaid. Ohoh wat gaat de tijd toch snel; over 3 dagen zijn jullie weer onze buren. Alvast een hele goede en veilige terugreis. Nou heel veel groetjes voor jullie 4en en tot vrijdag. Lfs, Bea

• 03 Augustus 2010 - 19:46

Jo Wezenberg:

Manon hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Barry en de kids ook een hele belevenis je verjaardag vieren in Thailand. Ik heb vanmiddag om half 3 gebeld naar Thailand en kon Barry wel verstaan en de kinderen horen praten maar hij verstond mij niet en vroeg steeds met wie.dus nu komt de felicitatie een beetje laat.morgen nog een fijne dag en een goede reis terug naar holland groetjes papa en mij.

• 04 Augustus 2010 - 02:09

Kenneth:

Veel plezier nog tijdens jullie laatste dagen! Jullie hebben echt leuke dingen gedaan zeg! Maar volgens mij zijn jullie toe aan vakantie, uitrusten bedoel ik dus ;)

• 04 Augustus 2010 - 13:02

ANTHON EN CRISTIEN:

hoi family,
    Manon weer te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd en nog een paar fijne dagen voor jullie allemaal ook van
    Mennie en Cris.
    liefs Anthon en Cristien

• 04 Augustus 2010 - 17:27

Mirjam:

Hoi allemaal, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag manon. Leuk om steeds alles te lezen. De Birma spoorweg daar heeft mijn opa vroeger nog aan moeten werken dus interessant voor mij om te lezen. Veel plezier en succes met de terugreis. Tot ziens Mirjam

• 04 Augustus 2010 - 20:04

Hen Bert:

ooooooooooooooo wat is dat een lekkere taart dat was smullen wij wensen jullie een goede en veilege thuisreis en tot vlug dikke kussen