Het avontuur is nu echt begonnen - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Het avontuur is nu echt begonnen - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Het avontuur is nu echt begonnen

Blijf op de hoogte en volg Barry

15 Juli 2013 | Marokko, Midelt

We zitten inmiddels in Midelt, en zijn al 2 dagen “on tour”. Gistermorgen (zaterdag) zou omstreeks half tien de auto worden afgeleverd bij het hotel. Maar om 10 uur nog geen auto, ik heb toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat de auto onderweg was. Dat duurde nog een half uur en toen was de auto er. Een Renault Symbol. Mooie auto, één probleempje, de radio deed het niet. Geen probleem we hebben 3 mp-3 spelers bij ons, plus luidsprekers. Een ander probleem was dat de Garmin GPS het niet deed. Maar weer gebeld en het resultaat was dat we weer bijna een uur moesten wachten en uiteindelijk een Peugot 308 meekregen, met radio, maar zonder navigatie…… Door het lange wachten kwam het er niet meer van om een rondleiding te doen in de Hassan II moskee in Casablanca. We hebben dit enorme, prachtige gebouw dus alleen van de buitenkant gezien. Toen kwam het…… hoe kom je zonder navigatie Casablanca uit en kom je op de snelweg richting Rabat? Op de gok de weg langs de haven en de rest van de kust gevolgd en toen kwamen we vanzelf op de A3 richting Rabat. Ramadan of niet, we hebben onderweg bij een tankstation gewoon geluncht. Daarna nog een flinke rit richting Moulay Idriss. Tot aan Meknes geen probleem, maar de bewegwijzering in de steden laat nogal te wensen over hier in Marokko. Maar mijn richtingsgevoel liet mij niet in de steek. Door het late vertrek kwamen we ook laat aan in Moulay Idriss. Ook daar was het even zoeken naar ons guesthouse La Colombe blanche. Er gaan slechts twee wegen het stadje in. Maar het stadje is bovenop een heuvel gebouwd en welke van de twee moeten we nu hebben? Een aantal voorbijgangers gevraagd maar die wisten het niet. En toen reden we het stadje alweer uit. Dus weer terug en de andere ingang genomen. Al snel zagen we een bord met de naam van het guesthouse, maar dat bleek nog 150 meter verder bergop te liggen. Alleen te bereiken door vele traptreden en smalle steegjes. Alleen de hoognodige bagage meegenomen en de rest in de auto gelaten. Op het dakterras genoten van de ondergaande zon en een schitterend uitzicht over het stadje. Door de ramadan kunnen wij ook pas laat eten. Omstreeks 20.00 gaan de Marokkanen zelf weer eten en daarna gaan ze pas aan de slag voor ons. Dat was in Marrakech al het geval, in Moulay Idriss, en ook vanavond in Midelt. Hoewel Moulay Idriss een voor Marokkanen heilige plaats is, zijn wij verder het stadje niet meer ingegaan. Een beetje te Islamitisch en ook door tijdgebrek. Vandaag wilden we Volubilis bezoeken en er stond een flinke etappe naar Midelt op het programma. Volubilis is een ruïnestad uit de Romeinse tijd. Erg indrukwekkend om te zien. We hebben er ruim 2 uur rondgelopen. Daarna op weg naar Midelt. Onderweg in Meknes nog even bij de Majarane Hypermarché gekeken naar een navigatiesysteem, maar die ze daar hadden waren wel erg prijzig. Op zich kun je in Marokko goed rijden en is de bewegwijzering prima, behalve in de grote steden. Via de N13/P21 kwamen we vanzelf in Midelt en vonden we direct ons hotel, Kasbah Asmaa. Een pracht hotel waar nu amper gasten verblijven. We hebben een groot 2-kamerappartement in een bijgebouw met het zwembad direct voor de deur. Daar hebben we vanmiddag direct gebruik van gemaakt.
Groeten uit een heet Marokko, Barry, Manon, Emma en Thijs

Kijk hier voor een filmpje van deze dag; http://vimeo.com/72176845

• 15 Juli 2013 - 15:48

Jo Wezenberg:

hallo allemaal je verslag weer gelezen en foto,s bekeken. wat zullen jullie bruin worden van al die zon
    ik ben toch liever hier met 22-24 graden dan bij jullie met 35-40.rust snachts maar goed uit.groetjes mamma.

• 07 November 2018 - 11:33

Jolene :