Kasbah's en studio's - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Kasbah's en studio's - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Kasbah's en studio's

Blijf op de hoogte en volg Barry

20 Juli 2013 | Marokko, Aït Ben Haddou

Vandaag onze weg verder naar het zuiden vervolgt. De N10 gevolgd naar Skoura en vervolgens naar Ouarzazate. Vlak voor Ouarzazate nog een korte stop aan de rand van een stuwmeer. Daarna door naar de Atlas filmstudio’s. Leuk om de decors van vele bekende films te zien, maar na 45 minuten hadden we het wel gezien. Een klein stukje terug gereden om de kasbah Taourirt te bezoeken. Ook mooi om te zien. Daarna een uitstekende lunch in een restaurant op het centrale plein in Ouarzazate. Onvoorstelbaar om te zien dat dat er zo middenin het woestijnachtige berglandlandschap zo’n moderne stad ligt. Daarna nog een klein stukje naar Aït Ben Haddou. Daar verblijven we nu in Kasbah hotel Valentine. Na het inchecken hebben we de imposante ksar bezocht. Een ksar is een gemeenschap van een kasbah en meerdere huizen. Hier in Aït Ben Haddou zijn dat maar liefst 6 kasbah’s bij elkaar. Prachtig op een heuvel gelegen. Over een paar minuten gaan we aan het diner op het dakterras. Zal rustig zijn want we zijn de enigste gasten in dit hotel. Het is sowieso overal erg rustig met toeristen. Komt volgens de Marokkanen door de crisis, de zomer (veel Europeanen vinden het te warm), de onrust in andere Arabische landen en de ramadan. Wij vinden het echter prima. Gisteren in Boumalme zaten we ook rustig met een paar Ieren, Zwitsers en Duitsers tot er een bus met Nederlanders arriveerde. Het was direct gedaan met de rust……
Morgen de laatste lange etappe over de Tizi ’n Tichka pas (2260m) naar Asni. Dat zal weer een hoop mooie plaatjes opleveren.
Groetjes, Barry, Manon, Emma en Thijs.

Het filmpje van deze dag; http://vimeo.com/74129761

• 21 Juli 2013 - 10:48

Jo Wezenberg:

Hallo allemaal wat hebben jullie weer veel gezien en zulke mooie foto's verstuurt ik krijg er ook zin om daar een keer heen tegaan(als ik 30 jaar jonger was}deed ik dat vast.geniet nog maar lekker met elkaar.het is hier ook
    erg rustig en voor mij ook al warm.groetjes mamma.

• 22 Juli 2013 - 20:56

Ria:

Hoi wat een mooi verslag weer ,jullie hebben al veel gedaan en gezien ,hier ook zomer met nijn en pluis gaat t prima . Geniet nog van jullie vakantie groetjes ria