Thijs is jarig in Marokko - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Thijs is jarig in Marokko - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Thijs is jarig in Marokko

Blijf op de hoogte en volg Barry

19 Juli 2013 | Marokko, Boumalne

Laat ik beginnen bij woensdagmorgen. We kwamen omstreeks half 8 per dromedaris uit de woestijn. Het ontbijt stond al klaar en niet veel later lagen we al in het zwembad. Omstreeks half 12 uitgecheckt en vervolgens via Rissani, Erfoud en Tinejdad naar Tinghrir. Daar verbleven we in het hotel met de fantastische naam “Tombouctou”. Eerst een lekkere lunch en daarna de rest van de middag aan de rand van het zwembad doorgebracht. Met z’n allen vroeg naar bed want dat hadden we wel verdiend na de nacht zonder slaap in de woestijn.
Donderdag 18 juli…… Hiep hiep hoera! Thijs is jarig. Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar de Todrakloof. Een fantastisch gezicht. We volgen de loop van het riviertje en zagen prachtige rotsformaties. We zijn niet de hele kloof in gegaan omdat de weg naar mijn mening te slecht werd om verantwoord verder te rijden. Na een kilometer of 30 zijn we weer terug gegaan. Omdat Thijs jarig was hebben we onszelf getrakteerd op een zeer uitgebreide lunch bij een restaurant langs de weg, zittend op een terras, met uitzicht op de rivier. Nou moet je je bij “rivier” niet te veel voorstellen….. Een klein stroompje wat door een vrijwel droge bedding stroomt. Daarna was het nog maar een klein stukje naar Boumalme du Dades waar we in het goede Kasbah Tizzarouine 2 kamers hebben. Dit is het hotel met de zgn. grotkamers maar die waren bij nader inzien toch wel erg klein, daarom 2 gewone kamers bij elkaar. ’s-Avonds tijdens het diner hebben we Thijs een cadeautje gegeven. Een schilderijtje met daarop een kasbah en iets persoonlijks achterop geschreven.
Vrijdag 19 juli. Vandaag zijn we de Dadeskloof ingegaan. Ditmaal wel helemaal tot het eind in Msemrir (62 km). Wederom prachtige vergezichten, honderden meter hoge rotswanden en een klein riviertje wat er doorheen stroomt. De foto’s zeggen wel genoeg denk ik. Vanmiddag even wat inkopen gedaan in Boumalme en daarna lekker gezwommen. De temperatuur is met ca. 38 graden heel aangenaam te noemen in vergelijking met de hitte in de woestijn. Alleen waaide het vandaag soms ook erg hard en dan hebben we dus direct een stof/zandstorm……….
Morgen een korte etappe naar Ait Ben Haddou en onderweg de filmstudio’s in Ouarzazate bezoeken.
Groeten, Barry, Manon, Emma en Thijs

Het filmpje van deze 2 dagen; http://vimeo.com/73606732

• 20 Juli 2013 - 09:23

Trijnie:

Wat leuk om jullie verhalen te volgen. Wat een mooi avontuur! Gefeliciteerd nog! Geniet van jullie prachtige reis. Groetjes van Bert en Trijnie uit een lekker warm zoetermeer

• 20 Juli 2013 - 23:43

Ria 't Lam:

hoi fijn dat jullie zo genieten , Thijs nog van harte gefeliciteerd en nog fijne dagen samen groetjes Jan en Ria.