De laatste dagen - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Barry

24 Juli 2013 | Marokko, Marrakesh

Alweer het laatste verslag uit Marokko. We zijn weer terug in Marrakech waar we 2 weken geleden ook begonnen zijn. Maar eerst nog een verslagje van gisteren.
Vanuit Asni wilden we er nog een dagje erop uit in de omgeving. Het bedevaartplaatsje Moulay Brahim, de watervallen bij Ourika en een wandeling in de omgeving van Imlil stonden op ons programma. Het is iets anders gegaan…. We zijn eerst naar Moulay Brahim gegaan. Daar was eigenlijk niets te beleven en omdat we er al zo snel waren, besloten we om niet dezelfde weg terug te nemen maar een “rondje” te rijden via Takerkoust, Amizmiz en Aouzzer. Nou dat hebben we geweten! Op de kaart leek het een rondje van 30-40 km. In werkelijkheid waren het er 125……. Toen we Moulay Brahim uitreden kwamen we op het Kikplateau, een hoogvlakte waar tientallen herders hun kuddes schapen, geiten of koeien lieten grazen. We kwamen ook door vele kleine dorpjes waar wij als toerist juist een bezienswaardigheid waren. Vanaf een hoog punt een mooi uitzicht over een vallei met het Lalla Takerkoust stuwmeer. Vervolgens op weg naar Amizmiz. Daar moesten door een wegomlegging dwars over de markt. Maar weer een wegafsluiting en we moesten weer terug over de markt…… Daarna via de P2022 naar Aouzzer. Opnieuw via smalle, maar goed geasfalteerde bergwegen. Tot we een riviertje overstaken. Toen hield het asfalt ineens op en moesten we verder via een grindpad….. en nog steeds stijgen en dalen met haarspeldbochten. Al met al duurde dit rondje bijna 5 uur en besloten we om maar niet meer te gaan wandelen in Imlil. Na een goede lunch in een restaurant aan de rand van Asni, zijn we terug naar ons riad gegaan.
Vanochtend, na een hartelijk afscheid, terug gereden naar Marrakech. Onderweg nog de nodige souvenirs gekocht en toen naar ons hotel. Zonder navigatie was het een beetje zoeken, maar zonder al teveel problemen vonden we ons hotel, Lawrence d’Arabie. Na het inchecken hebben Thijs en ik de auto weer afgeleverd op de luchthaven. De rest van de middag nog lekker gezwommen. Vanavond vroeg naar bed want morgen moeten we om 5.45 uur opstaan voor het ontbijt en daar de transfer naar de luchthaven.

Kijk hier naar het filmpje van de laatste dagen in Marokko; http://vimeo.com/74612277

Groetjes, Barry, Manon, Emma en Thijs