Dag 9-13 - Reisverslag uit Side, Turkije van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 9-13 - Reisverslag uit Side, Turkije van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 9-13

Blijf op de hoogte en volg Barry

20 Juli 2014 | Turkije, Side

Hier dan eindelijk weer een berichtje van ons uit Turkije. We hebben het echt druk met vakantie vieren! We zijn inmiddels al een paar dagen in Side, dat was niet helemaal de bedoeling maar daarover later meer. Woensdag zijn we vertrokken uit Selçuk en op weg gegaan naar Pamukkale. Een niet al te lange rit en dus waren we al rond het middaguur in ons hotel in Pamukkale. Wederom een hartelijke ontvangst. Daar hadden we een ruime kamer met uitzicht op de beroemde witte kalksteenterrassen. Na de lunch even gezwommen en pas laat in de middag (na de drukte) de kalksteenterrassen bezocht. Een bijzondere ervaring om (verplicht blootvoets) over een waterval te lopen. De volgende dag (donderdag) stond er een lange rit naar Kas op het programma. Onderweg, via een alternatieve route, de Saklikent kloof bezocht en vervolgens door naar Kas. Daar kregen we een enorme teleurstelling te verwerken….. Ipv de geboekte ruime 4-p kamer met 2 slaapkamers in het Thetis hotel kregen we een kleine kamer met 4 bedden in de naast gelegen Club Antiphellos. Hier gingen we niet mee akkoord maar er was weinig keus. Beide hotels waren volgeboekt. Na flinke protesten en dreigementen kregen we uiteindelijk 2 kamers tegenover elkaar. Het mag duidelijk zijn dat de vakantiepret toen even weg was. Ook het hele programma viel daardoor dus weg. Snel contact gezocht met het Linda Apart hotel in Side en gevraagd of we 2 dagen eerder mochten komen. Dat was geen probleem. Vrijdagochtend vroeg dus al op weg naar Side. Hoewel Side ook zeer toeristisch is, zitten we hier ook weer in een kleinschalig appartementencomplex waar we uitermate vriendelijk werden ontvangen. Vrijdagmiddag nog uitgebreid aan het zwembad en strand gezeten en 2 tours geboekt. Vrijdagavond uiteraard de verjaardag van Thijs gevierd.
Zaterdag zijn Emma, Thijs en ik wezen raften in de Köprülü Kanyon. Om 9 uur ’s-Ochtends werden we al opgehaald en na eerst nog tientallen andere mensen te hebben opgepikt, waren we rond het middaguur op de plaats waar we onze uitrusting kregen. Daarna weer een kwartiertje rijden en toen kon het avontuur beginnen. Met nog 2 Duitse gezinnen in een boot de woeste rivier af! Een spannend avontuur. Emma werd nog twee keer expres door de gids in het ijskoude water gegooid! Een leuke dag en om ongeveer 6 uur waren we weer terug. Manon was niet meegegaan maar die heeft zich ook prima vermaakt door te gaan shoppen……
Vandaag een dag van helemaal niets. Uitslapen, zwembad, strand en weer zwembad. Morgen een boottocht over zee naar Manavgat en daar de rivier op naar de gelijknamige waterval. Onderweg ook nog een tempelbezoek, tijd om te zwemmen en een boerenmarkt bezoeken.
Groetjes, Barry, Manon, Emma en Thijs.

• 23 Juli 2014 - 18:42

Barry:

Inmiddels zijn we in Göreme. Verslag volgt (test)