Planning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Planning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Planning

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

09 November 2022 | Thailand, Bangkok

We gaan weer naar Thailand. We zijn dit jaar 25 jaar getrouwd en om dit te vieren hebben we ervoor gekozen om met het gezin weer een verre reis te maken. De keuze is weer op Thailand gevallen. Na de zeer goede ervaringen in 2010 en 2016 hebben we opnieuw Vieng Travel, een NL reisbureau in Bangkok, benaderd en hen gevraagd om een weer mooie rondreis in elkaar te zetten. Emma en Thijs gaan weer mee en ook de vriend van Emma, Gaudi gaat mee. Helaas kan Marleen, de vriendin van Thijs, door omstandigheden niet mee.

Ergens in het vroege voorjaar zijn de tickets al geboekt en de afgelopen maanden hebben we onderstaand programma in elkaar gezet.

24-12 Vertrek om 12.00 van Schiphol met vlucht TK1952 naar Istanbul. Na een stop van ongeveer 3,5 uur vliegen we verder met vlucht TK64 naar Bangkok.

25-12 Omstreeks 10.15 is aankomst in Bangkok. Transfer naar hotel Nouvo City. https://www.nouvocityhotel.com Dit hotel kennen we nog een 2016. Een goed hotel, vlakbij de bekende Khao San Road en vlak bij een pier aan de Chao Praya rivier waar we een watertaxi kunnen nemen. Deze eerste dag staat er verder niets op het programma. We zijn heel benieuwd of in het boeddhistische Bangkok er ook maar iets van Kerst te merken is. Het is tenslotte 1e kerstdag...

26-12 Vroeg opstaan vandaag. Al om 07:00 uur staat de transfer naar Pranburi op het programma. Ongeveer 265 km waar we normaal gesproken zo'n 4 uur over zouden doen. Maar in overleg met Vieng Travel maken we onderweg een aantal stops bij oa de treinmarkt in Samut Songkram, en een paar bezienswaardigheden in Petchaburi. Daarna door naar het Dolphin Bay Resort in Pranburi waar we in een luxe 6-pers suite met eigen privé zwembad en jacuzzi verblijven. https://www.dolphinbayresort.com

27-12 Vandaag een (privé) excursie naar het nabij gelegen Khao Sam Roi Yot national park. Onderweg een bezoek aan een ananasplantage, vissersdorpje, boottocht op zee, grotbezoek (met tempel) en natuurlijk het zoetwater moeras.

28-12 Een dagje vrij.

29-12 Een (privé) excursie naar Kui Buri National Park. Met oa een bezoek aan een markt in Prachuap Khiri Khan, een monkeymountain en een tempel. Na de lunch een bezoek aan Kui Buri NP. Daar leven oa tijgers, olifanten, gaurs, herten, stekelvarkens, diverse soorten apen, wilde zwijnen en een zeer groot aantal vogelsoorten. Tijgers zullen we waarschijnlijk niet zien maar voor de rest is het bijna 100% zeker dat we de overige dieren tijdens de safari wel zullen zien.

30-12 Een lange reisdag staat op het programma. We rijden ruim 500 naar het zuiden naar het Khao Sok National Park. Een rit van ruim 8 uur waarbij we hooguit zullen stoppen voor eten [e-38] drinken en om even de benen te strekken. Vanwege de tijd staan er geen bezienswaardigheden op het programma. We verblijven daar in in het Montania Lifestyle hotel in 3 boutique chalets. https://montanialifestyle.com

31-12 vandaag trekken we verder het Khao Sok NP verder in. Khao Sok is een 160 miljoen jaar oud regenwoud en is daarmee één van de oudste regenwouden ter wereld. Met honderden meters hoge kalkstenen rotsen in het Cheow Lan stuwmeer is het een zeer bijzondere plek. Wij maken een tocht over het meer en overnachten daar in zeer eenvoudige hutjes op het meer. Mobiele telefoons hebben daar geen bereik... Een magische plek om het nieuwe jaar in te luiden.

1-1 Gelukkig nieuwjaar! Wij worden wakker met de geluiden van een tropisch regenwoud om ons heen. We maken opnieuw een tocht door de omgeving en gaan in de loop van de dag terug naar het Montania Lifestyle hotel.

2-1 Een vrije dag. Er staat voor vandaag niets op de planning. Toch denk ik dat we wel iets gaan ondernemen. Een kookles, olifanten verzorgen of een kanotocht in de omgeving zijn zo maar een paar activiteiten die door het hotel aangeboden worden.

3-1 Een relatief korte transfer van Khao Sok NP, via Phuket naar Koh Yao Yai. Een rit van ongeveer 150 km en inclusief overtocht zal dat zo'n 3 uur duren. Koh Yai Yao is een eiland in de baai van Phang Nga, tussen Phuket en het vaste land in. Daar verblijven we in het zeer luxe Glow Elixer Resort. We verblijven in de "simpele" superior villa's. https://elixirkohyaoyai.com

4-1 t/m 6-1 vrij verblijf. Even lekker uitrusten of toch een sightseeing tour op het eiland, island hopping, kanovaren, een tocht door Phang Nga Bay, diverse workshops. We hoeven ons niet te vervelen. Manon, Emma en Gaudi sluiten zich zeker aan bij de yoga lessen die op het strand gegeven worden....

7-1 Vroeg opstaan voor een transfer naar de pier waar we de boot nemen naar Phuket. Vanaf de pier is het nog een klein stukje naar de luchthaven van Phuket waar we om 11:20 uur vlucht DD525 (Nok Air) nemen naar Bangkok (Don Muang). In Bangkok verblijven we opnieuw in het Nouvo City hotel. Hetzelfde hotel als waar we 2 weken gelden ook begonnen zijn. 's-Avonds staat er een streetfood tour in het nabij gelegen Chinatown op het programma. We maken kennis met de lokale eetgewoontes en leren Bangkok kennen als een echte local...

8-1 De laatste dag is aangebroken. Een dag nog geheel ter vrije besteding in Bangkok. Wie nog erop uit wil kan bijvoorbeeld naar de Chatuchak weekendmarkt of andere bezienswaardigheden in Bangkok. Een kamer mogen we tot 19:00 uur gebruiken als dagkamer, dus een dagje zwembad kan ook. Om 19:00 uur volgt dan de transfer naar Suvarnabhumi airport waar we om 22:55 uur met vlucht TK65 naar Istanbul vliegen.

9-1 Om 5:45 uur staat de landing gepland. Na een stop van 3 uur, genoeg tijd voor een uitgebreid ontbijt, vliegen we om 8:45 uur met vlucht TK1951 weer naar Amsterdam waar we om 10:30 uur aan komen.

• 09 November 2022 - 22:28

M. Wezenberg :

Prachtige reis weer in het vooruitzicht! Ik heb er weer onwijs veel zin in en kijk er erg naar uit.