7 januari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu 7 januari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

7 januari

Door: Barry Wezenberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

08 Januari 2023 | Thailand, Bangkok

We zijn weer terug in Bangkok. In hetzelfde hotel als waar we 2 weken geleden begonnen. Maar eerst nog even terug naar vanochtend. We moesten vroeg opstaan want om 6.30 uur hadden we al een transfer van het hotel naar de Loh Jak pier. We hadden we dezelfde chauffeur als tijdens de heenreis en de eilandtour. Na een kort ritje kwamen we bij de pier maar bleek de boot van 7.00 uur niet te gaan……Geen probleem, de chauffeur ging even bellen en kort daarna kwam er een speedboot voor ons aan. Bleek het de speedboot van ons hotel te zijn. Opnieuw werd er even overlegd en gebeld en we konden aan boord. Gingen we niet naar de Tien Sin pier in Phuket-stad zoals op de voucher stond, maar naar de Yamu pier op Phuket. Daar aangekomen bleek ons busje daar ook te staan. Na een kort ritje waren we al om 8.15 uur op de luchthaven. Veel te vroeg want onze Nok-air vlucht ging pas om 11.40 uur. Om 9.40 konden we dan eindelijk inchecken en begon het wachten opnieuw. Uiteindelijk konden we keurig op tijd instappen, zonder vertraging vertrekken en een paar minuten voor schematijd landen we al in Bangkok. En nog geen 20 minuten na het landen zaten we alweer in een busje op weg naar ons hotel. Na de late lunch hebben we even uitgerust want de laatste excursie van onze reis stond nog op het programma. Via de Grab-app (soort van Thaise Über) bestelden we een taxi die ons voor een paar Euro naar het meetingpoint in de buurt van Chinatown bracht. Daar ontmoeten we onze gids Jongkie. In ruim 3 uur tijd voerde zij ons langs diverse eetstalletjes en restaurants en enkele bezienswaardigheden. Nadat we bij een stuk of 5-6 stalletjes al wat hadden gegeten, (waaronder eentje met vermelding in de Michelin-gids!) hadden we wel genoeg gehad voor vanavond. De gids wist echter van geen ophouden dus er moesten er nog een paar stalletjes bezocht worden waar we wel iets bestelden maar mee kregen in vershoudbakjes voor de volgende dag. Een paar bakjes hebben we bewaard. Vervolgens met twee tuk-tuks terug naar het hotel. Het kan niet zo zijn dat we in Bangkok zijn en geen gebruik maken van zo’n vervoermiddel. Terug bij het hotel zijn Emma en Gaudi nog even de straat op gegaan om een dakloze erg blij te maken met de teveel gekregen bakjes. Wederom een zeer geslaagde excursie.

Groeten uit Bangkok.