De planning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu De planning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

De planning

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

12 December 2023 | Nederland, Dronten

En opnieuw zijn we met de kerst en jaarwisseling niet thuis. Na Griekenland 2021/22 en Thailand 2022/23 gaan we opnieuw naar Thailand deze kerstvakantie. Manon en ik gaan net als in augustus met z'n tweeën. Deze keer weer zelf samengesteld en met behulp van Henk van Westerveld van https://www.thaitraveldreams.nl Deze keer maken we een kleine rondreis in het uiterste oosten van Thailand (Isaan), vieren oud [e-38] nieuw in Bangkok en sluiten we af in Hua Hin.

Het programma;

Zondag 24 december; Met de Emirates vlucht EK148 vertrek om 14.30 vanaf Schiphol. Kerstavond vieren we dus in de lucht en omstreeks middernacht maken we een tussenstop in Dubai.

Maandag 25 december; Met Emirates vlucht EK384 vliegen we vanaf 03.05 (lokale tijd Dubai) verder naar Bangkok waar we omstreeks 12.10 (lokale tijd) aankomen. We gaan Bangkok niet in maar blijven overnachten in het Silver Gold Garden Hotel vlakbij de luchthaven. https://www.silvergoldgarden.com/

Dinsdag 26 december; Met Thai Airways vlucht WE5004 vliegen we om 12.30 naar Udon Thani waar we omstreeks 13.40 aankomen. Daar verblijven we in The Pannarai Hotel. https://www.thepannaraihotel.com/ De rest van de middag is ter vrije besteding.

Woensdag 27 december; We moeten heel vroeg opstaan want in de vroege ochtend bezoeken we het Talay Bua Daeng meer, ook wel het Lotus meer van Udon Thani genoemd. Daar maken we een boottochtje tussen de duizenden bloeiende rode lotussen. Via Phu Khum Kao, een bekende vindplaats van dinosaurusresten en een dinosurusmuseum reizen we via Sakon Nakhon naar Nakhon Phanom. Daar verblijven we in het Fortune Riverview Hotel. https://www.fortunehotelgroup.com/fortune-riverview-hotel-nakhon-phanom/en/

Donderdag 28 december; We reizen met een gids en chauffeur maar een vast programma is er niet. We kunnen zelf met de gids bepalen hoe we dag doorbrengen en wat we willen zien. In Nakhon Phanom schijnt het oude stadhuis de moeite waard te zijn, evenals het geboortehuis van Ho Chi Minh in het nabijgelegen Baan Na Jok. Vanwege de vele Vietnamese vluchtelingen die zich hier gevestigd hebben zijn er ook diverse katholieke kerken te bezichtigen. Onderweg naar Mukdahan maken we zeker een stop bij Pra Thad Phanom, de meest vereerde tombe in het noordoosten van het land. Deze tombe is in Laotiaanse stijl en het borstbeen van Boeddha is hier opgeborgen. Overnachting in Mukdahan in het Ploy Palace hotel. http://www.ploypalace.com/

Vrijdag 29 december; In Mukdahan kunnen we nog de Indo-China markt bezoeken als we dat gisteren nog niet gedaan hebben. We reizen nu al een paar dagen langs de oevers van de Mekong en zullen ongetwijfeld een keer een tocht over de rivier maken. Bezoeken aan het Sam Phan Bok NP, Pha Taem NP, diverse watervallen, tempels en markten behoren tot de mogelijkheden voordat we onze overnactingsplaats in Khong Chiam bereiken. Daar overnachten we in het Tohsaeng Heritage resort. https://tohsang.com/khongchiam/

Zaterdag 30 december; In Khong Chiam mond de Mun rivier uit in de Mekong. De Mun is blauw van kleur, de Mekong heeft bruin water. Een tijd lang heeft de rivier hier 2 kleuren. Indrukwekkend om te zien. Onderweg naar Ubon Ratchathani is er nog gelegenheid voor stops in bijvoorbeeld het Phu Chong NP, Kaeng Tana NP, het Sirindhorn meer of de Tham Heo Sin Chai tempel. In Ubon Ratchthani verblijven we in het Sunee Grand hotel. https://www.suneegrandhotel.com/

Zondag 31 december; Om 11.10 vliegen we met NOK Air vlucht DD323 naar Don Mueang Airport, de 2e luchthaven van Bangkok, waar we omstreeks 12.10 aankomen. Daar staat dan al een chauffuer ons op te wachten (als het goed is..) gaan we naar het Grand China hotel, hartje Chinatown in Bangkok. https://www.grandchina.com/ Het is oudejaaravond dus we hebben onszelf getrakteerd op een suite op een hooggelegen verdieping (23rd floor) met een jacuzzi op het balkon. We kennen inmiddels een beetje de weg in Chinatown en zullen waarschijnlijk gaan eten bij het Chinese dimsum restaurant "The Heritage" aan Yaowarat road. We hopen vanaf ons balkon te kunnen genieten van de vuurwerkshow die bij het ICONSIAM wordt gehouden.

Maandag 1 januari; We verlaten Bangkok weer en gaan richting Hua Hin. Via whatsapp heb ik met het taxibedrijf besproken om onderweg in de omgeving van Samut Songkhram een paar stops te maken voor we naar ons resort in Hua Hin gaan. Daar verblijven we in het Baan Duangkaew resort. https://www.baanduangkaewhuahin.com/ Dat resort is ons afgelopen augustus zo goed bevallen dat we opnieuw geboekt hebben.

Dinsdag 2 janauri; Vandaag staat er niets op het programma. We kennen de omgeving inmiddels en waarschijnlijk zal ik een fiets huren voor de komende dagen om de omgeving te verkennen. Vanavond waarschijnlijk een bezoek aan de Pae Mai markt (dinsdagavondmarkt).

Woensdag 3 januari; Vanochtend is nog vrij maar vanmiddag gaan we het hoogtepunt van vorig jaar herhalen, op olifantensafari in het Kui Buri NP. Deze keer hebben we geboekt bij TonTan Travel, dezelfde organisatie waarbij we afgelopen augustus ook reeds 2 tours mee hebben gedaan. We kiezen voor deze organisatie omdat er dan een gids meegaat die ook oog heeft voor andere dieren daar in het park voorkomen. https://tontantravel.com/nl/tours/kui-buri-tours/olifanten-safari-kui-buri

Donderdag 4 januari; een vrije dag. Een strandwandeling naar Khao Takiab is mogelijk of een ander uitkijkpunt aan de rand van Hua Hin.

Vrijdag 5 januari; de laatste hele dag in Hua Hin. Vanavond staat zeker een bezoek aan de Cicada markt op de planning. Een leuke markt die direct naast ons resort ligt en die alleen in het weekend gehouden wordt.

Zaterdag 6 januari. We gaan weer terug naar Bangkok. Opnieuw heb ik het taxibedrijf gevraagd voor een extra stop onderweg. De Kwangcheow drijvende markt of de Amphawa drijvende markt (of misschien beide) willen we graag bezoeken. Opnieuw verblijven we in het Grand China hotel in Chinatown, Bangkok. Deze keer niet in een luxe suite maar in een kamer met uitzicht over de rivier.

Zondag 7 januari; vandaag nog een hele laatste dag in Bangkok. Misschien naar de Chatuchak weekend markt of een beetje door Chinatown struinen. Om 22.00 is er een transfer geboekt naar de luchthaven.

Maandag 8 januari; aan alles komt een eind.... Om 02.00 vliegen we met Emirates vlucht EK377 naar Dubai. Omstreek 06.00 komen we daar aan en met vlucht EK 147 vliegen we om 8.10 weer verder zodat we omstreeks 12.40 weer in Amsterdam zijn.

Zondag 28 juli; Thailand zomer 2024 staat op het programma!

• 23 December 2023 - 18:38

Miel Kaptein :

Maak er maar weer een mooie reis van. Ik kijk uit naar de verslagen en foto's. Veel plezier en blijf gezond!!