Dag 1/2/3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 1/2/3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 1/2/3

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

15 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hier dan het eerste verslag. Dinsdagavond heeft Miel ons mooi op tijd afgezet op Düsseldorf airport. We hadden al online ingecheckt en konden zo mooi de lange rij voorbij lopen. Alleen onze koffers afgeven en de instapkaarten in ontvangst nemen. Zonder al teveel vertraging een rustige vlucht naar Dubai. Direct na het opstijgen nog een heerlijke warme maaltijd en daarna de lampen uit en oogjes dicht. Na een erg korte nacht van 3 uurtjes werd het boven Iran alweer licht en gingen we landen in Dubai. In de verte nog het hoogste gebouw van de wereld gezien, maar toen vlogen wij al lager. Op de luchthaven gebruik gemaakt van de service van Emirates om een gratis ontbijt te gebruiken. Mocht eigenlijk niet omdat de transfertijd minimaal 4 uur moest zijn en die van ons was ruim 3 uur. Maar met een vriendelijke glimlach bereik je veel……..
Toen de vlucht naar Bangkok. Met de gigantische airbus A380. Wat een vliegtuig is dat! Allemaal een eigen touchscreen met keuze uit tientallen tv-, en duizenden(!) audiokanalen. En ook erg leuk was het beeld met cockpitview. Met een kleine vertraging geland in Bangkok. Zonder al te lang wachten op onze koffers passeerden we zonder problemen de immigration en douane. Daar stond een Thai te zwaaien met een papier met onze naam erop. Deze bracht ons eerst naar het kantoor van Vieng Travel. Daar alles nog eens doorgenomen voor de komende 3 weken. Daarna naar ons hotel, het Prince Palace. Een gigantische complex met 4 hoge torens. Ik heb nog steeds geen idee in welke toren wij zitten. Bordjes in de gangen wijzen ons de weg naar de Prince suites waar we op de 15e verdieping een suite hebben met uitzicht op het zwembad, dat op de 11e ligt en een mooi uitzicht over Bangkok in westelijke richting, in verte zien we het Grand Palace en de Wat Arun (een beroemde tempel).

Eén klein probleempje….. Onze mobiele telefoons werken niet in Thailand. Daarom een Thaise simkaart gekocht. Ik heb vandaag een aantal mensen een sms gestuurd met het nummer. Dit nummer had echter de verkeerde landcode. Vervang 61 door 66 en laat de 0 voor de 8 weg, dan is het juist! Dus 0066-8-xxxx-xxxx.

Na het ontbijt vandaag op eigen gelegenheid Bangkok verkend. Eerst even de directe omgeving verkend en toen met een plattegrond de juiste richting bepalen. Toen werden we aangesproken door een Thai met de vraag wat we zochten. Hij wist te vertellen dat het vandaag een “speciale Boedhistische feestdag” was en dat bepaalde tempels gesloten waren en andere juist geopend. Met de tip dat alle tuktuks vandaag voor 40 Bath (=1 euro) je de hele stad rondreden. Wij een Tuktuk aangehouden en inderdaad voor 40 Bath de hele ochtend door Bangkok getuft. Dat is al een belevenis op zich. Eerst naar een enorme 45 meter hoge staande Boedha in de Wat (=tempel) Indraviharn. Daarna na de “lucky” Boedha in Wat Benchamabophit. Daar staat een 2,5 ton zware gouden boedha. Een bijzonder bezoek omdat deze tempel normaal gesloten is voor toeristen. Wij waren daar dan ook de enige toeristen. Alleen bij speciale gelegenheden is deze tempel geopend, getuige de foto met een bezoek van Willem-Alexander en Maxima aan deze tempel. En ja hoor, we wisten het wel…… toen een bezoek aan de kleermaker. Iedere tuktukchauffeur brengt je vroeg of laat langs een winkel van zijn “oom, neef, vriend” of bekende en strijkt en flinke comissie op als je daar iets koopt. Nu was ik toch al van plan om me in het nieuw te steken, dus waarom ook niet. 2 Pakken en 4 overhemden worden gemaakt. Morgenmiddag komt de kleermaker naar het hotel om te laten passen en bij onze volgende bezoek aan Bangkok op 31 juli zijn ze klaar. Vervolgens naar een sieradenfabriek. Daar hebben Manon en Emma beiden een zilveren ring gekocht. Koopje! Voor nog geen 35 euro 2 ringen. Daarna naar het Grand Palace en de bijbehorende tempel Wat Phra Keo. Het tempelcomplex bezocht, maar niet de beroemde smaragden Boedha gezien omdat het vandaag inderdaad een feestdag is en alleen toegangelijk voor genodigden is. Had die man toch gelijk. Het werd inmiddels erg heet (35 graden) en we besloten om een uur of 3 terug te gaan naar het hotel. Maar eerst nog even over een markt en daar toch maar even een heerlijk sateetje gegeten bij een kraampje. Daarna met een taxi terug naar het hotel. Nog even wat inkopen bij de 7-eleven en net op tijd terug op de kamer want er kwam een tropisch “buitje” over. Een gigantische stortbui, het zicht was nog 50 meter. Even later was het weer droog en hebben we nog even gezwommen. We wilden vanavond eten in het restaurant op de 32e verdieping. Maar toen we de prijskaart zagen, besloten we dat toch maar niet te doen. Dan maar naar de 31e. Daar was ook een restaurant met wat vriendelijker prijzen en ook een fantastisch uitzicht. Emma en Thijs rijst met kip en cashewnoten, Manon rijst met garnalenpasta (heet!!!!!) en rundvlees in een oestersaus. Ik heb gekozen voor een heerlijke zeebaars met citroengras en rijst, en allemaal een heerlijk dessert na.
Morgen vroeg op voor de klongtour. Emma en Thijs vonden het vandaag al erg leuk maar hebben vooral zin in morgen. Dan gaat het volgens hen pas echt beginnen.

Sawatdee khrap, Barry

• 15 Juli 2010 - 17:58

Bea:

Hoi buurtjes!! Bedankt voor het 1e reisverslag!
    We genieten zo mooi helemaal mee; heerlijk. Ook prachtige foto's.
    Jullie genieten lekker dat is te zien; en het is jullie zo gegund!
    Oja, gisteren de 1e muis in de val (bij de achterdeur). Geertje erbij gehaald haha.
    Nou, geniet lekker en we kijken uit naar de volgende update hihi.

Lfs, Geert en Bea

• 15 Juli 2010 - 19:46

Jo Wezenberg:

Fijn dat het allemaal zo
    goed gaat geniet samen maar ook mooie fotos groeten pap -mam

• 16 Juli 2010 - 04:06

Kenneth:

Leuk om jullie avonturen in Thailand te volgen!

Ook grappig dat jullie er meteen "ingeluisd" zijn ;) Die tuktuk, speciale Buddhistische feestdag, "lucky" Buddha, kleermaker... zeer standaard, iedereen maakt dit een keer mee. Maar je hebt een leuke dag gehad en daar gaat het om!

• 16 Juli 2010 - 07:51

Miel:

stuur mij ook jullie mobiele telefoonnummer ajb

• 16 Juli 2010 - 21:48

Khunrob:

Leuk om je verslag te lezen en je foto's te zien. Ik ben benieuwd of je tevreden kan zijn over je kleermaker.
    Groeten Rob
    www.thailandgek.nl