De routeplanning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu De routeplanning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

De routeplanning

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

24 Juli 2023 | Nederland, Dronten

Nog een kleine 2 weken en het avontuur gaat beginnen.

Deze keer vrijwel zelf alles uitgezocht en geboekt.

Ons progamma is ongeveer als volgt;

za 5 augustus met vlucht EK148 van Amsterdam naar Duabi. Aankomst rond middernacht.

zo 6 augustus met vlucht EK 384 van Dubai naar Bangkok. Aankomst omstreeks 12.30. Overnachting in het voor ons bekende Nouvo City hotel. Na aankomst wil Manon graag naar Khao San road om een paar "olifantenbroeken" te scoren. En in de avond naar Chinatown om daar te genieten van het streetfood.

ma 7 augustus. 's-ochtends een tour door de kanalen (klongs) van Thonburi. Dat is op de westelijke oever van de Chao Phraya rivier, de rivier die dwars door bagkok stroomt. 's-avonds staat er een bijzondere excursie op het programma. We gaan wilde dieren spotten in Bangkok. Met een gids gaan we naar Bang Krachao, een soort van eiland in de rivier waar we slangen, hagedissen, varanen e.d. gaan opzoeken.

di 8 augustus worden we door Paul en Bussaya opgehaald, een NL-TH echtpaar wat ons 4 dagen meeneemt naar de zuidoosthoek van het land. De eerste overnachting staat gepland op het eilandje Koh Si Chang waar we eerder die dag een eilandtour gaan doen.

wo 9 augustus Er staan bezoeken gepland aan o.a. de Sanctuary of Truth, de Wat Yansangwararam tempel en museum en de Khao Chi Chan rots. Overnachting ergens in Sattahip.

do 10 augustus oa bezoek aan de Nong Nooch botanical garden en een boottochje in Rayong. En wat we nog meer tegenkomen onderweg.

vr 11 augustus De laatste dag en naar Hua Hin met stops in Ang Sila (tempel en vismarkt), Erawan museum en een observatietoren. Overnachting in het Baan Duangkaew resort in Hua Hin.

za 12 augustus. Een vrije dag. Misschien ergens een fiets huren, een wandeling over het strand naar de "apenheuvel". Een Thaise massage. We zien wel wat we doen.

zo 13 augustus. Nog een vrije dag. Misschien een boottchje op zee om walvissen te spotten, ons resort grenst aan de Cicada markt, dus daar zullen we ongetwijfeld een bezoekje aan brengen.

ma 14 augustus. Een korte transfer naar het Baan Maka Nature Lodge in Kaeng Krachan NP.

di 15 augustus. We gaan "on tour" met een gids in het Kaeng Krachan NP. Het grootste nationale park van Thailand is in oppervlakte vergelijkbaar met de provincie Overijssel. Daar gaan we op pad om wild te spotten.

wo 16 augustus. Onze 2e dag in het Kaeng Krachan NP. Deden we gisteren het wild, vandaag gaan we op zoek naar de bijzondere vogels in dit park. Na afloop van beide tours is er nog wel tijd om er zelf in de omgeving van het resort erop uit te gaan.

do 17 augustus. Na het ontbijt weer de transfer terug naar het Baan Duangkaew resort in Hua Hin.

vr 18 augustus. Een bijzondere tour staat er vandaag op het programma. Via Paul hebben we een bezoek aan een middelbare school in Cha-am kunnen regelen. Iets waar Manon heel erg naar uitkijkt.

za 19 augustus Vrije dag.

zo 20 augustus De laatste dag in Hua Hin. We hebben de kamer in het resort nog voor de hele dag geboekt. Omstreeks 20.30 transfer naar de luchthaven waar omstreeks middernacht aankomen.

ma 21 augustus vlucht EK377 van Bangkok naar Dubai en na een korte stop met vlucht EK147 naar Amsterdam waar we rond 13.15 aankomen.

Het aftellen is begonnen.

Groetjes,

Barry [e-38] Manon

• 04 Augustus 2023 - 17:25

Miel Kaptein :

Op deze site ga ik jullie graag volgen! Een hele fijne reis, en heel graag, gezond weer terug. [e-1f618]