Dag 17 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

21 Augustus 2023 | Nederland, Dronten

We zijn weer thuis. Nog even terug naar gisteravond. Klokslag 8 uur zaten wij in de auto op weg naar de luchthaven van Bangkok. Ongeveer 3 uur en een kwartier rijden als alles meezit. Dat zat het niet want ook in Thailand hebben ze wegwerkzaamheden. Maar omdat de chauffeur het eerste stuk als de nieuwe Max Verstappen had afgelegd, kwamen we om 23.30 bij de luchthaven aan. We hadden al online ingecheckt en in tegenstelling tot Schiphol stond hier een korte rij voor de reeds ingecheckten. Toen ook de naast gelegen balie voor first class/business niet in gebruik was heb daar "gewoon" ingecheckt. Resultaat; binnen 10 minuten hadden wij onze instapkaarten. Ook de security verliep probleemloos. Maar toen de paspoortcontrole....... Direct na de security vormde zich al een lange rij. Daarna een hoek om en daar liepen we een gang in waarvan het einde niet te zien was.... Toen met een roltrap naar beneden en daar stonden honderden mensen te wachten in een rij als voor een Efteling attractie. Ergens stond een bord "vanaf hier is het 18 minuten wachten". Maak daar maar 1 uur en 18 minuten van.... Bij de gate aangekomen bleken we nog een uur vertraging te hebben. Oei, dan wordt de overstap in Dubai erg kort. Onze vlucht was al bijna een uur naar achter gezet en nu nog een uur vertraging dan houden iets meer dan een uur over ipv de geplande ruim 3 toen we boekten..... Maar ook de overstap in Dubai hebben we gehaald. Tussen beide terminals reed een treintje dus geen kilometers(!) lopen. Beide vluchten verliepen zeer rustig, geen turbulentie, en zeer lekker eten. Een klein kwarier voor de landing vlogen we langs Dronten, keurig te zien op de camera's. Ons huis konden we net niet zien maar wel andere herkenbare punten vanaf ca 2,5 kilometer hoogte. Keurig op tijd waren in een Amsterdam. Dachten we dat het in Bangkok een drama was om het land uit te komen, hier op Schiphol winnen ze het glansrijk als het gaat om het land binnen te komen.... Ruim 1,5 uur na het landen zaten we in de auto op weg naar huis. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde vakantie. Alle hotels en tours via internet en booking.com vastgelegd. Zeker voor herhaling vatbaar. En die herhaling komt al snel. Zojuist kwam de bevestiging binnen van onze rondreis door oostelijk Thailand eind december.

Groeten uit Dronten,

Barry [e-38] Manon