Dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

16 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag het verslag van Emma. Zij houdt haar eigen reisdagboekje bij en zij doet nu verslag.

Vandaag hebben we de klongtour gedaan. Het was echt vet gaaf met al die boten. We moesten heel erg vroeg op. Dat zal de komende tijd nog wel veel vaker gebeuren. We gingen eerst ontbijten (ik zat half slapend aan tafel) daarna gingen we naar de lobby van het hotel. Daar wachtte iemand op ons. We gingen nog 2 mensen ophalen. Het waren gelukkig wel Nederlanders. Toen de andere mensen in het busje zaten gingen we naar de boten toe. We gingen eerst wat varen op een grote boot. De boot was een soort van taxi maar dan op het water. Het was wel cool. Toen zei de gids dat we eruit moesten. We gingen wat lopen over de markt. Het was wel leuk. Maar soms bij viskraampjes stonk het verschrikkelijk. Want de vis lag namelijk nog te spartelen in een klein laagje water. En de vis lag niet in zijn eentje in zo’n bak, nee wel met zijn 50en. Maar de markt zag er leuk uit. Bij de fruitkraampjes lagen lekkere soorten vruchten. Behalve één soort; de doerian. Hij stinkt echt zo erg als hij open is gesneden dat het zelfs verboden is in het hotel. Verder had je nog heel veel kledingkraampjes. De gids zei dat we weer terug naar de boot moesten. Dit keer gingen we in een iets kleinere boot. We gingen varen door een wijk op het water. He een wijk op het water? Ja de huisjes stonden op palen half in het water half op het land. Het was mooi om te zien. Soms was er een vervallen huis waar nog steeds mensen woonden. En daarnaast stond een heel luxe huis. Dat was wel grappig om te zien. Toen mochten we weer de boot uit, want we gingen een tempel en school bezoeken. De schoolkinderen leerden tijdelijk buiten want er werd een een nieuw schoolgebouw gebouwd. Het was wel leuk om te zien hoe kinderen van je eigen leeftijd leerden. We hadden een aantal klassen bezocht. In één klas zat zelfs een monnik. Hij droeg een oranje jurk terwijl de rest van de klas een uniform aanhad. Even later gingen we weer in de boot en gingen we wat eten. Ik had rijst besteld maar het was niet lekker. Toen zei de gids geef het maar aan de vissen, nou die begonnen te vechten. Zo niet normaal en dat om wat rijst. We gingen in een heel klein bootje. We scheurden over het water. Vet cool was dat. Toen de terugreis was hetzelfde. Nog even zwemmen. Morgen gaan we hier weg. We gaan naar andere plaatsen.
Groetjes Emma

Een leuk verslag van Emma. Morgen gaan we naar Ayutthaya en overnachten we in Sukhothai. Daarna naar Lampang. Heb nu nog geen idee of ik daar verslag van kan doen. Het “super hi-speed” internet werkt hier niet altijd even snel. Afwachten dus.
Sawatdee khrap, Barry

• 16 Juli 2010 - 16:45

Henk:

Cool? Had je het koud dan?

• 16 Juli 2010 - 17:16

Martijn:

Super dat jullie het daar zo mooi hebben! Heel veel plezier met de doorreis morgen.

Groeten Martijn

• 16 Juli 2010 - 17:47

Ome Jan:

Emma, wat een leuk verslag, je lijkt Floortje Dessing wel.
    Nog veel plezier verder.

• 16 Juli 2010 - 18:35

Oma (G):

Leuk verslag Emma! Je krijgt vast nog wel een keer iets te eten, wat je zo lekker vindt, dat je het wel iedere dag zou willen eten. Groetjes aan Thijs en je vader en moeder.

• 16 Juli 2010 - 22:48

Khunrob:

Vergeet straks niet in Lampang een ritje in een paarsen-koets te maken, vinden je kids zeker leuk.

• 17 Juli 2010 - 13:34

Bea:

Hey Emma, wat kun jij een leuk verslag maken!!! Geert en ik hebben er erg van genoten en ook van de mooie foto's.
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Bea

• 17 Juli 2010 - 18:33

Carien:

Emma, wat een mooi verslag. Leuk dat je ook een eigen verslag bij houd. Iedereen schrijft altijd andere dingen op en wat je vader dan minder belangrijk vond heb jij altijd nog of anders om. :)
    Wel leuk om te zien zeker dat die andere kinderen hard aan het leren waren en jij lekker vrij hebt. Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Liefs Carien

• 17 Juli 2010 - 19:09

Jo Wezenberg:

Emma wat heb jij een leuk
    verslag gemaakt je kan zo
    verslaggeefster worden lust jij nu nog wel vis?
    groetjes opa-oma

• 18 Juli 2010 - 10:57

Henbert:

Wat een leuke communicatie is dit. We volgen jullie op de voet. benieuwd hoe de foto's van de kongtour zullen zijn. fijne dagen en tot tiks.
    Groetjes Henbert