Dag 6 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

18 Juli 2010 | Thailand, Lampang

Hieper de piep hoera Thijs is 10! Wel een heel bijzondere verjaardag! Welk jongetje kan zeggen dat hij 10 jaar werd in Thailand.
Wij hadden vanmorgen al vroeg de wekker gezet om weer op tijd te kunnen vertrekken. En om de kinderen wakker te maken, want die sliepen op een andere kamer. Maar dat was niet nodig, om 7 uur precies klopten zij bij ons op de deur met de vraag; wat voor kleren moeten we aan vandaag? Opa en Oma Geubbels nog bedankt namens Thijs voor het meegegeven cadeautje.

Om 8 uur werden we alweer opgehaald door onze chauffeur, Pai, dezelfde die ons gisteren ook reed, maar toen hadden we tot aan Ayutthaya er nog een gids bij. Ik spreek inmiddels beter Thai dan Pai Engels, dus de communicatie ging met handen en voeten, maar we kwamen er wel uit! Er stond een bezoek aan het historical park in Sukhothai op het progamma. Sukhothai was in de 13e eeuw de eerste hoofdstad van Thailand en staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. Daar hebben we voor 30 bath (75 cent) p.p. fietsen gehuurd. We zijn ruim 2 uur op de fiets door dat park getrokken. Die fiets (nou ja fiets....) was nodig vanwege de grote afstanden. Erg leuk om te zien en te doen. Helaas zat het weer niet mee. Zwaar bewolkt met af een toe een spatje regen. Maar nog steeds erg warm! Iedere keer als je buiten komt of uit de auto stapt is het alsof je een klap krijgt.
Na het bezoek aan Oud-Sukhothai reden we naar Lampang. Hebben we tot nu toe alleen door het vlakke land gereden, vandaag begonnen de bergen. Op het eerste stuk vanaf Sukhothai was het meteen al raak. Flinke haarspeldbochten en stijle afdalingen. Na Thoen, waar we geluncht hebben in een echt Thais wegrestaurant vervolgenden we onze weg weer via de snelweg. Dat mag die naam eigenlijk niet hebben want er rijden ook brommers en er lopen kippen en koeien vlak langs de weg. Om 3 uur waren we in ons hotel in Lampang, het Wienglakor. (voor links naar alle hotels; kijk in de oude berichten met ons reisschema). Een mooi hotel wat echter wel een betere tijd heeft gekend. Toch is het best wel goed te noemen. Op het moment dat we even buiten de deur wilden kijken brak er een tropische stortbui los die pas net is opgehouden. Naar morgen maken we nog een ritje met paard en wagen door Lampang, dus zullen we nog wel iets zien van deze stad.
Daarna door naar Thoeng, niet te verwarren met Thoen (zonder "G"), waar we bij de Vlaams-Thaise familie verblijven. Geen idee of ik daar ook een internetverbinding heb. We zitten daar op het Noord-Thaise platteland. Vanaf zaterdag zijn we weer in Chiang Mai, dan zal ik zeker weer een verslag plaatsen.

Leuk om jullie reacties te lezen!
Komen mijn sms-berichten aan? Ik krijg af en toe een bericht maar kan deze niet openen. Toch heb ik een paar dagen geleden al wel enkele berichten ontvangen.
Wat de kleermaker betreft; dat zit wel goed. Hij heeft ons in Bangkok nog in ons hotel opgezocht om te laten passen. We komen nog terug in Bangkok en gaan dan de pakken ophalen.
Met de jetlag valt het erg mee. Wij hebben er geen last van gehad. Ook de kinderen niet. Zij vinden het tot nu toe erg leuk en raken onderweg niet uitgekeken. Ook het eten valt erg mee. Slechts een keer dat Thijs het niet zo beviel. De khai jiaw van vandaag vond hij het lekkerst. Wat het is; raad maar eens?

Sawatdee, Barry

Vandaag geen foto's. Zit nu op een Thais toetsenbord te tikken. En ook Thaise pc. Mijn usb-stick wordt wel herkend, maar ik kan geen enkel bestand openen

• 18 Juli 2010 - 16:11

Bea:

Hey Thijs, gefeliciteerd met je 10de verjaardag!!!! Echt leuk om 10 te worden in Thailand man. Bofkont!
    Groetjes aan de rest, Bea

• 18 Juli 2010 - 18:01

Gregor:

Ha die thijs, van harte gefeliciteerd met je 10de verjaardag. Ik hoop dat jullie het een beetje gevierd hebben.

• 18 Juli 2010 - 18:49

Martijn En Carien:

Thijs,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel plezier nog vandaag. Wel een hele speciale verjaardag! :D

Liefs

• 18 Juli 2010 - 21:14

Jo Wezenberg:

jammervan de regen hier is het droog tiny is ook goed over wij wachten weer op het volgende verslag en vinden het heel leuk om die te lezen en de foto"S te bekijkengroetjes pap-mam

• 19 Juli 2010 - 10:43

Henk:

Welk jongetje kan zeggen dat hij 10 jaar werd in Thailand.

Er zijn wel een paar miljoen Thaise jongetjes die dat kunnen zetten.

Dus die Thaise lessen van Arjan hebben wel geholpen?

• 19 Juli 2010 - 19:59

Anthon En Cristien:

Thijs nog van harte gefeliciteerd met je 10de verjaardag,te gek man op deze manier jarig zijn. We hebben de fotos bekeken en vinden het geweldig waar jullie mee bezig zijn. Nog een fijne tijd met liefs en groetjes van Anthon en Cristien.

• 20 Juli 2010 - 21:07

Mirjam:

Van harte gefeliciteerd vanuit Westerbork. Minder ver en heel bekend maar wel volop genieten. Veel zon en een prachtig zwembad. Veel plezier en groetjes van ons allemaal.

• 21 Juli 2010 - 10:48

Inge:

Hee Barry en Manon,
    Thijs nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag:)
    Wat een super leuke vakantie hebben jullie zeg! ´´jaloers´´ haha leuk ook om al jullie verslagen te kunnen lezen! en te zien wat jullie allemaal gedaan hebben:) Wij zijn ook al in Italie! echt lekker weer. Maar ik wou dat ik ook in Thailand ben:P Nouw nog een hele fijne vakantie gewenst en tot later. Xx Inge