Het reisschema week 1 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Het reisschema week 1 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Het reisschema week 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Barry

21 Januari 2010 | Nederland, Dronten

De tickets zijn al een tijdje geleden geboekt en gedeeltelijk betaald. De hotels en tours die we gaan doen ook, de vouchers heb ik al. Het wordt nu dus tijd om een overzicht te plaatsen wat we gaan doen.

Op dinsdag 13 juli (dag1) om 21.20 vertrek vanaf Düsseldorf International Airport met Emirates vlucht EK058 naar Dubai. (zie http://www.emirates.com/nl/english/)

Op woensdag 14 juli (dag2)om 6.40 uur (plaatselijke tijd) aankomst in Dubai. 3 Uurtjes op de luchthaven doorbrengen om vervolgens om 9.40 uur met Emirates vlucht EK372 naar Bangkok te gaan. Deze vlucht is met de nieuwe "superjumbo" de A380. Aankomst in Bangkok is ca. 18.10 uur. (NL = 5 uur vroeger). Bij aankomst worden we opgewacht door een vertegenwoordiger van Vieng Travel, onze reisagent ter plaatse bij wie wij alles geboekt hebben.(http://www.viengtravel.com/index.php?menu_keus=home&m1=1&taal=nl) Direct door naar het Prince Palace Hotel in Bangkok waar we 3 nachten verblijven in een luxe 2 bedroom suite. (http://www.princepalace.co.th/)

Donderdag 15 juli (dag3). Voor vandaag staat er niets op het progamma. Eerst maar eens zien of we niet teveel last hebben van de jetlag en de lange vlucht. Misschien op eigen gelegenheid naar het Grand palace of enkele tempels.

Vrijdag 16 juli (dag4). Vandaag vroeg opstaan om per boot een tocht te maken door de kanalen (klongs) van Bangkok. Met langstaartboten en snelle 3-4 persoons bootjes maken we een tocht over de klongs en bezoeken onderweg oa een markt, tempel, boomgaard en school. De tocht eindigt bij de pier van Chinatown. Daar nog even rondkijken is natuurlijk al een belevenis op zich.

Zaterdag 17 juli (dag5). We verlaten Bangkok per minibus om op weg te gaan naar Ayutthaya. Onderweg gaan we per boot naar Bang Pa In om het zomerpaleis te bezoeken. En in Ayutthaya enkele tempelruïnes. In de middag per minibus naar Sukhothai waar we overnachten in het Ruean Thai Hotel. (http://www.rueanthaihotel.com/).

Zondag 18 juli (dag6) Thijs is vandaag jarig en wordt 10 jaar!
De oude stad van Sukhothai staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. En vanochtend gaan wij eens kijken of dat terecht is....... Vanwege de afstanden wordt aangeraden om dit per fiets te doen en een plaatselijke gids in te huren. 's-Middags per minibus naar Lampang waar we verblijven in het Wieng Lakor Hotel. (http://www.wienglakor.com/). Ik ben wel benieuwd hoe de indeling in de hotels is tijdens deze en de volgende tours. In Bangkok, Thoeng, Chiang Mai en Hua Hin verblijven we in 4-persoons kamers/suites en bungalows.

Maandag 19 juli (dag7). Na het ontbijt staat er een trip per paaard en wagen in Lampang op het progamma. Lampang is de enige stad in Thailand waar dit nog als vervoersmiddel gebruikt wordt. Na de lunch per minibus naar Thoeng. Daar verblijven we 4 nachten bij een Thais-Vlaamse familie. Yui en Laetitia hebben daar met hun kinderen Khirin en Mali een boerderijtje op het Noord-Thaise platteland. (http://www.lazymoonhouse.com/dutch/).