Het reisschema week 2 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Het reisschema week 2 - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Het reisschema week 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Barry

21 Januari 2010 | Nederland, Dronten

Dinsdag 20 juli (dag8). Onze 2e dag in Thoeng, zo'n 80 km ten zuidoosten van Chiang Rai en 30 km van de grens met Laos. Vandaag gaan we op stap met Yui. Misschien de bergen in, een waterval bezoeken, een dorpje in de buurt. We zullen wel zien. Volgens progamma gaan we vanavond heerlijke garnalen eten in de plaatselijke garnalenkwekerij.

Woensdag 21 juli (dag9). Vandaag staat er niets op het progamma. Lekker luieren in een hangmat, misschien het dorp in, deze site bijwerken, of toch een excursie????? (gouden driehoek of Mekong rivier)

Donderdag 22 juli (dag10). Vandaag opnieuw op stap met Yui naar de Phu Chi Fah berg. 's-Avonds een traditionele Thaise BBQ in Thoeng. Misschien dat dag 8 en 10 omgekeerd worden uitgevoerd.

Vrijdag 23 juli (dag11) Afscheid van Yui, Leatitia, Khirin en Mali. Per minibus naar Chiang Mai, onze volgende bestemming. Een flinke rit van minimaal 4 á 5 uur. Maar van mij mogen we er langer overdoen om onderweg mooie en leuke dingen te doen. Vanavond aankomst in het Chiang Mai Gate Hotel waar we 3 nachten verblijven. (http://www.chiangmaigatehotel.com/)

Zaterdag 24 juli (dag12). Vandaag uitrusten van de tour van afgelopen week en alvast voorbereiden op de komende week. Misschien een tochtje naar het centrum en vanavond een bezoekje aan de Nightbazaar.

Zondag 25 juli (dag13). We worden ‘s ochtends opgehaald bij ons hotel en in ongeveer een uur naar een klein en niet toeristisch olifantenkamp gereden waar we mahout worden voor een dag. Onderweg stoppen we bij een lokale markt om wat “olifantenvoer” te kopen. Bij aankomst in het kamp is het eerst tijd voor een kopje koffie waarbij we een korte briefing krijgen over olifanten in het algemeen. Vervolgens verruilen we onze gewone kleren voor een traditioneel Thais mahout tenue en begint het praktijkgedeelte van deze “olifantenrijles”.
Tijdens de les worden er een aantal basis handelingen en commando’s onderwezen en geoefend en zullen we gaandeweg steeds beter door deze goedaardige jungle kolossen worden begrepen. De olifant raakt gewend aan onze stem en zal ons uiteindelijk gehoorzamen. Tenslotte leren we deze ochtend nog hoe we op een olifant “stappen’ en hoe we er weer vanaf kunnen (lijkt mij wel zo handig ).
Na deze training is het tijd voor een lunch.
Dan volgt het uur van de waarheid... Als een echte mahout klimmen we in de nek van onze olifanten en beginnen we aan een meer dan een uur durende trek door de jungle. Deze rit eindigt bij een riviertje in het dal waar de we de olifanten zullen wassen. We gaan samen het water in, de olifant gaat liggen, en ons wordt geleerd hoe we met een harde borstel onze vriend schoon schrobben.
Als hij weer staat te glimmen is het helaas tijd om afscheid te nemen.
Nadat we zelf ook gedoucht en weer omgekleed zijn, worden we, hopelijk een hele bijzondere ervaring rijker, weer naar Chiang Mai teruggereden.

Maandag 26 juli (dag 14)Vandaag vertrekken we al weer vroeg voor een 4-daagse tour. Vandaag gaan we verder naar het noorden naar een Lisu dorp. De Lisu is een bergvolk. In het dorp maken we kennis met de plaatselijke gebruiken. Er is ook tijd over voor diverse leuke activiteiten, fietsen, zwemmen, een ritje met een ossenkar, een stoombad of massage. We overnacchten in het dorp in een eenvoudige bungalow op palen.