dag 19 - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

dag 19

Blijf op de hoogte en volg Barry

10 Augustus 2016 | Thailand, Mae Sai

Woensdag 10 augustus
Brrr wat is het koud. Nee niet echt koud maar met 23 graden is het wel frisjes. We zitten nu op 1200 meter hoogte in Mae Salong. Vanochtend na het ontbijt hebben we eerst de warmwaterbronnen van Fang bezocht. Een paar kilometer ten westen van het stadje. Overal borrelde heet water (80-90 graden) uit de grond. Op een plaats spoot om de paar minuten een geiser het hete water tientallen meters hoog om vervolgens weer tot rust te komen en er enkel stoomwolken te zien waren. Vervolgens door gereden naar Tha Ton. Daar een pagode bezocht, de Wat Tha Ton, die boven op een heuvel ligt en prachtig uitzicht biedt over de stad, de Kok rivier en andere dorpen in de omgeving. Aan de noordkant keken we uit over de Birmese bergen. Vervolgens met een longtailboot een tochtje over de snelstromende Kok rivier gemaakt. Nituan stond ons aan het eindpunt alweer op te wachten. Na een heerlijk lunchbuffet in een luxe hotel verder gereden door een prachtig tropisch berglandschap, afgewisseld door enorme rijstvelden en diverse soorten plantages. Onze eindbestemming vandaag Mae Salong, ook bekend onder de naam Santikhiree. Maar zijn we nog wel in Thailand? Overal zien we Chinese karakters op de reclameborden en aan ieder huis hangen Chinese lampions. In de jaren 60 zijn hier Chinese vluchtelingen terechtgekomen en hebben deze plaats gesticht. Maar ook Akha en Mien (bergvolkeren) leven in dit stadje. Na een bezoek aan een tempel bovenop een bergtop nog even in het stadje rondgewandeld. In deze omgeving zijn enorm veel thee plantages en de “winkelstraat” staat dan ook vol met theewinkeltjes. Uiteraard hebben wij een paar pakjes gekocht. Door naar ons hotel het Mae Salong Villa. De reviews over dat hotel zijn niet al te best dus eens kijken wat we aan zullen treffen. Bleek dat het daar helemaal niet bekend was dat we zouden komen. Maar op ons voucher stond toch echt de naam van dit hotel. Nituan nam contact op met Vieng Travel en al gauw bleek dat zij een fout hadden gemaakt. Tot voor kort werd dit hotel wel aangedaan maar sinds een paar maanden is men overgestapt op het Mae Salong Flower Hill resort. Een veel betere keus! Daar hebben we 2 bungalows met een schitterend uitzicht over de tuin van het resort, het zwembad, en de berghellingen met theeplantages.

Groeten uit Mae Salong,
Barry, Manon, Emma en Thijs

• 11 Augustus 2016 - 19:20

Jo Wezenberg.:

Hallo avonturiers fijn dat jullie nu weer een een beter verblijf hebben,geniet er samen lekker van.mamma.