dag 20 - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu dag 20 - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

dag 20

Blijf op de hoogte en volg Barry

11 Augustus 2016 | Thailand, Chiang Khong

Donderdag 11 augustus
Vanochtend na het ontbijt zijn we vertrokken uit Mae Salong. Eerst hebben we een korte stop bij een theeplantage gemaakt. Vervolgens een stop in een Akha dorp. De Akha zijn een bergstam in het noorden van Thailand en behoren tot de armste bevolkingsgroep van het land. We maakten een wandeling door het dorp en werden uitgenodigd om in een huis te kijken. Nou is “huis” een groot woord. Een simpel hutje van riet en bamboe waar 3 gezinnen in leven. Maar wel een satellietontvanger op het dak, een (oude) TV, een stereo installatie en een koelkast. Daarna verder richting Mae Sai. Onderweg een stop gemaakt bij de Mae Fah Luang tuinen op de hellingen van de Doi Tung. Daarna door naar Mae Sai. Een stadje op de grens met Myanmar. Daar hebben we door het centrum gewandeld en geluncht. Via de 1290 naar Sob Ruak. Daar komen de Ruak en Mekong rivier samen en vormen het drielandenpunt met Thailand, Myanmar en Laos. Vanaf een heuvel hadden we een mooi uitzichtpunt over de rivier. Dit gebied staat ook bekend als “Gouden Driehoek” vanwege de opiumteelt in het verleden. Vlakbij was een opiummuseum wat we dan ook even bezocht hebben. Daarna door naar Chiang Saen. Een oud stadje aan de Mekong wat nog steeds omringd is door oude vestingmuren uit 1328. Daar ook de overblijfselen van de Wat Chedi Luang bezocht. Daarna was het nog een uurtje rijden naar onze eindbestemming Chiang Khong. Vanwege de wegwerkzaamheden konden we extra lang genieten van prachtige vergezichten over de wild stromende Mekong. We zitten nu in het Nam Khong Riverside hotel. Een goed hotel, direct aan de Mekong, waar we vanaf ons balkon uitkijken op de rivier en het stadje aan de overkant, Ban Houay Xai in Laos. Morgen een lange rit, met de nodige stops, terug naar Chiang Mai waar we de nachttrein naar Bangkok nemen. Daar staat dan een minivan met chauffeur op ons te wachten om ons naar Koh Chang te brengen.

Groeten uit Chiang Khong,
Barry, Manon, Emma en Thijs

• 11 Augustus 2016 - 19:28

Jo Wezenberg.:

Jullie zien heel veel,maar word je daar niet moe van?Een goede nachttrein reis en nog mooie dagen
    groetjes mamma.

• 14 Augustus 2016 - 06:01

Barry Wezenberg:

We hebben ons aangemeld bij het BuZa.