27 decenber - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu 27 decenber - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

27 decenber

Door: Barry Wezenberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

27 December 2022 | Thailand, Sam Roi Yot

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. En vannacht op heerlijke zachte bedden geslapen. Meestal zijn de bedden in Thailand kei- en keihard. Na het ontbijt werden we vanochtend om 9.30 opgehaald voor een toertje in de omgeving. Na een kleine half uurtje waren we bij Bang Pu beach. De bedoeling was dat we met een bootje naar het nabijgelegen Laem Sala Beach zouden gaan. Maar de zee was erg ruw en met een bootje ging dus niet lukken. Het alternatief was een wandeling van 2 km ipv 1 km naar de Phraya Nakhon Cave. Nou is wandeling een beetje zacht uitgedrukt. Eigenlijk een klim- en klauterpartij berg op en af. Manon zag dat niet zo zitten en is achtergebleven en is gaan winkelen en heeft een paar souvenirs gekocht. Emma, Gaudi, Thijs en ik zijn met gids Nut wel de uitdaging aangegaan. We waren nog maar net begonnen aan onze klim of we zagen 3 brillangoeren. Een zeer zeldzame apensoort die zelden in Thailand wordt gezien. Na ongeveer 35 minuten klimmen en klauteren kwamen we bij een restaurantje waren we even een korte pauze namen. Vervolgens deel 2 van de “wandeling”. Evens weer klimmen en klauteren, bergop en weer af. Nut maande ons zelfs ook nog even om door te lopen. Even later begrepen we pas goed waarom…Wat we in de grot aantroffen was onbeschrijfelijk mooi. Een gigantische grot waarvan het dak gedeeltelijk was ingestort. Daaronder was een kleine tempel gebouwd. Echter tussen 11.15 en 11.30 uur in deze tijd van het jaar schijnt de zon precies door het gat in het dak op de tempel wat een onwerkelijk mooi plaatje opleverde. Daarom moesten we ook een beetje doorlopen. Toen wij even later weer aan de terugweg begonnen was het uitzicht nog steeds mooi, maar niet meer zo sprookjesachtig als even daarvoor. Omstreeks 13.00 uur waren we terug bij Manon, die zich ook prima vermaakt had. Nut had voor een fantastische lunch gezorgd. Daarna nog een korte stop bij het zeer fotogenieke vissersdorpje Bang Pu. Terug bij onze villa hebben we de rest van de middag lekker luierend doorgebracht. Vanavond hebben we niet in het resort gegeten maar in een restaurantje hier in de buurt met de toepasselijke naam “Thai Thai”. Voor omgerekend €40,- (incl drankjes) hebben we met z’n vijven wederom heerlijk gegeten.

Groetjes uit Pran Buri.

• 27 December 2022 - 18:39

Miel Kaptein :

Fijn dat jullie allemaal weer mooie herinneringen hebben opgedaan. Nog dagen genoeg voor weer nieuwe. Lieve groetjes, mamma/oma/Miel