2 januari - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu 2 januari - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

2 januari

Door: Barry Wezenberg

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Januari 2023 | Thailand, Phanom

Voor vandaag stond er eigenlijk niets op het programma maar we zitten hier in zo’n schitterende omgeving dat het zonde is om daar verder niets van te zien. Emma, Thijs, Gaudi en ik besloten om een kanotocht te gaan maken over de Klong Sok rivier. ’s-Ochtends na het ontbijt pas geboekt en nog geen uur later werden we al opgehaald. Nu is “rivier” een groot woord voor het stroompje waar we overheen voeren maar aan de oevers te zien kan het water behoorlijk hoog komen te staan. Emma en Gaudi zaten in een kano, Thijs en ik in een andere. We hoefden niet zelf te peddelen want in beide boten zat een gids die zelf aan het peddelen was. We dreven rustig met de stroom mee en genoten van de sprookjesachtige omgeving. Hoge kalksteensteenrotsen afgewisseld door dichte jungle. En soms spotten we ook nog wat dieren. Op een bepaalde plek lagen we even stil om het zoetwateraquarium onder ons te aanschouwen, terwijl er een paar zeer grote kikkers op een bamboesteel zaten te paren, en boven ons hoofd een grote slang opgerold op een tak lag te slapen. Even later zagen we een stel apen via de takken van de ene naar de andere oever springen. Halverwege stopten we even voor een vers bakje “junglekoffie”. Op een kampvuurtje werd in een holle bamboesteel water gekookt en ondertussen sneed de gids met een vlijmscherp mes 4 kopjes uit een bamboesteel en maakte er tegelijk ook 4 lepeltjes bij. Na afloop mocht Emma de kopjes als souvenir meenemen. Daarna gingen we weer verder en zagen opnieuw apen en slangen in de bomen. Na ongeveer 7 km was de tocht voorbij en werden we weer terug gebracht naar ons hotel. We zijn met z’n allen het dorpje ingelopen voor de lunch en gingen daarna ieder onze eigen weg. Emma en Thijs terug naar het hotel, Gaudi ging “winkelen” en Manon en ik brachten een bezoek aan de massagesalon waar Emma en Gaudi gisteren waren geweest. Daarna weer verzamelen in het zwembad bij het hotel. Iedere middag serveert het hotel een afternoon tea party. Vandaag muntthee met kleefrijst met mango. Aan het eind van de middag gingen Emma en Gaudi naar een yogales in de buurt. Op de aankomstdag hadden we heerlijk in het hotel gegeten en daarom vanavond nog maar een keer. Maar deze keer toch maar minder besteld. Helaas waren de gerechten allemaal zeer pittig gekruid, ondanks ons verzoek om het een beetje mild te houden. En met pittig bedoel ik ook echt pittig, pikant, heet, oftewel het brand letterlijk en figuurlijk je mond uit…

De groeten uit Khao Sok

• 06 Januari 2023 - 12:10

Jo Wezenberg.:

jullie zijn wel veel op het water en zien ook wel enge dieren,Emma ik wil wel een kopje zien uit bamboe.Manon kun jij je hart ophalen aan al die vreemde planten en dieren?ik wil graag de foto;s neens zien.ik wens jullie nog een paar fijne dagen.groetjes mammajjo