Dag 8 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

12 Augustus 2023 | Thailand, Hua Hin

We zijn in Hua Hin even aan het bijkomen van de afgelopen 4 dagen. Met Paul en Bussaya was het erg leuk maar nu is het even tijd voor ons zelf. Toen we vrijdagavond aankwamen waren we aangenaam verrast door de prachtige bungalow. We gingen nog even op de veranda zitten om wat te drinken en konden zo meegenieten van de livemuziek van de naastgelegen Cicada markt. Bij aankomst moesten we direct een briefje invullen met wat we de volgende ochtend wilden bij het ontbijt. Dat werd ruim voor de afgesproken tijd op de veranda geserveerd. Tijd voor wat huishoudelijke zaken dus eerst even op zoek naar een wasserette. Die was zo gevonden want aan het eind van ons straatje zit al de "Smile Laundry Service". Niet alleen een wasserette maar ook reisbureau en taxibedrijf. Daar de was afgegeven en voor 384THB worden er 4 zakken met was netjes gewassen en gevouwen. Even bij de 7-eleven wat boodschappen gedaan en op de terugweg kwamen we voorbij een fietsenmaker anex fietsverhuurbedrijf. Daar heb ik (Barry) een mountainbike voor 48 uur gehuurd. Manon heeft de middag zwemmend en hakend doorgebracht in het resort. Daar kwam ze erachter dat haar badpak kapot was. Geen probleem, even langs de kleermaker. Maar die vroeg 1500THB (ongeveer €39,-) en dan zou het ongeveer 3-4 dagen duren voordat het gerepareerd was.... Nou mooi niet. Manon is even langs de receptie gegaan en even later werd er een klosje garen gebracht en kon ze het zelf repareren. Ik trok er op de fiets op uit. Eerst even naar het strand en toen even gekeken waar Thijs over een paar weken zit en waar wij in januari naar toe gaan. Doel was om in Pranburi het forestpark te bezoeken om daar een boottochtje door de mangrove te maken. Maar dat heb ik nooit bereikt.... Langs de Phetkasem road (de Thaise A4) lag een keurig onderhouden fietspad. De eerste stop was bij het Rajabhakti Park. Daar staan 7 enorme standbeelden van Thaise koningen die veel voor het land betekend hebben. De beelden stonden aan het einde van een enorme betonnen vlakte ter grootte van 2 voetbalvelden. En daar omheen 4 lichtmasten met stadionlampen. Werkelijk geen idee waarom die betonnen vlakte daar is.... Ik vervolgde mijn weg en ging de borden Khao Tao volgen. Dat zou een kleine omweg zijn maar dan wel langs een bezienswaardigheid. Dat bleek een pagode in een meertje te zijn, een tempel, een kleine grot en een klim naar een uitkijkpunt. Ik heb het alleen bij de pagode gehouden. Helaas viel mijn GPS steeds weg en de bewegwijzering was alleen in het Thais. Toen ik weer eens bereik had en keek waar ik was, bleek ik alweer op de terugweg te zijn...... Na een uurtje was ik weer terug bij het resort. 's-Avonds zijn we naar de Cicadamarkt gegaan. Een enorme markt waar je allerlei souvenirs en kleinkunst kan kopen maar ook heel lekker kan eten. Je koopt coupons ter waarde van 100THB per stuk en die gebruik je om het eten, wat ter plekke vers bereid wordt, te betalen. Er speelt een live band en er is een theater waar clowns en acrobaten optreden. Erg leuk en gezellig.

Groeten uit Hua Hin,

Barry [e-38] Manon