Dag 7 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

11 Augustus 2023 | Thailand, Hua Hin

Vandaag is het de 4e en laatste dag dat we met Paul en Bussaya op stap zijn. We reizen van Rayong naar Hua Hin. Ongeveer 360 km waar we inclusief een paar stops de hele dag over gaan doen. Het eerste gedeelte gaat naar Ang Sila. Daar maken we een stop bij de Wihan Thep Sathit, een Chinees bedevaartsoord. Het is geen tempel maar een heilige plaats waar de Chinezen samenkomen om hun goden te vereren. Binnen leek het wel een museum met prachtige muurschilderingen, beelden en vazen. Waaronder 12 echte terracotta krijgers uit het beroemde terracotta leger uit Xian, China. Deze tempel/schrijn ligt ook vlak aan zee dus vanaf de bovenste verdieping hadden we een prchtig uitzicht over de kustlijn. Iets verderop in Ang Sila bezochten we de oude vismarkt. Daar hebben we even rondgelopen en zagen we hoe voornamelijk verse garnalen, krabben, kreeften en inktvissen verhandeld werden. Andere vis was er nauwelijks. Ondanks dat er dus vrijwel alleen maar vis verkocht werd, was dat aan de geur niet te merken. Je rook vrijwel niets. OP die markt kochten we een zak garnalenkoekjes en fel gekleurde kokospannekoekjes voor onderweg. De volgende stop was het Erawan museum, vlakbij Bangkok. Op een kruispunt van snelwegen staat daar een enorm rond, roze gebouw met op het dak een gigantische driekoppige olifant. Dit gebouw is een museum aangelegd door Khun Lek. Khun Lek is ook de grondlegger van Ancient City, de Sanctuary of Truth in Pattaya en dit museum. In dit museum staat de privé kunstcollectie van khun Lek. Waaronder diverse zeer oude Boeddhabeelden, sommige zels 1200-1300 jaar oud. Rondom het complex ligt een mooie tropische tuin waar we nog een paar bijzondere bomen zagen. Daarna weer verder richting Hua Hin. We reden over de A35 waar we ook in december overheen reden en ik herkende zelf een aantal gebouwen van toen. Daar hadden we bij een Thais wegrestaurant een heerlijke lunch. Met Thais bedoel ik eigenlijk dat de menukaart alleen in het Thaise schrift is en je dus werkelijk geen idee hebt wat erop staat. Maar met hulp van Bussaya kwamen we er toch uit. De laatste stop was bij de Khao Yoi grot iets, ten noorden van Petchaburi. In deze grot ligt een enorme Boeddha, vergelijkbaar met Wat Po in Bangkok. Met speciale lichteffecten wordt alles sprookjesachtig verlicht. En aan het plafond verbleven tientallen vleermuizen.... Met een kleine omweg via Cha-am, langs het huis van Paul en Bussaya, reden we naar Hua Hin. Even buiten Hua Hin, langs de weg naar Kaeng Krachan, gingen we eten in een leuk restaurant. Dit restaurant ligt in een grote tuin en wij zaten een beetje apart in een soort van tuinhuisje. Dat was heel erg leuk en gezellig en we namen de afgelopen dagen nog met Paul en Bussaya door. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot slot werden we netjes voor de deur van het Baan Duangkaew resort afgezet, onze verblijfplaats voor de komende paar dagen. Daar hebben we een schitterende bungalow, vrijwel direct aan het zwembad gelegen.

Groetjes uit Hua Hin,

Barry [e-38] Manon

• 13 Augustus 2023 - 17:22

Geertruidenberg:

Wat klinkt dit weer schitterend allemaalDat lekkere eten spreekt me ook wel aan.

Geniet maar relaxed verder in jullie bungalow en neem maar vaak een duik