Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Udon Thani

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

27 December 2023 | Thailand, Udon Thani

Vanochtend eerst maar eens een beetje uitgeslapen. Vooral Manon had last van de jetlag want ze was om 3.00 uur al wakker. Daarna toch nog een beetje geslapen tot 8.00 uur. Via het hotel hadden we een transfer naar de luchthaven, dat zat bij de prijs inbegrepen. €21,- betaald voor 2x transfer, overnachting voor 2p en ontbijt. Normaal kost een transfer naar centrum Bangkok al €15-20,- enkele reis... Chauffeur zette ons keurig voor de juiste terminal af en niet veel later waren we al ingecheckt. Toen was het nog even wachten want boarding was pas om 12.00 en het was pas 11.00. En ook deze vlucht had vertraging.... Pas om 13.30 vlogen we ipv 12.30. Nog geen uurtje vliegen en we landen alweer in Udon Thani. Daar stond Wandee (One day), onze gids voor de komende dagen, ons al op te wachten. Na een korte rit werden we bij ons hotel, The Pannarai, afgezet en spraken we af voor morgenochtend 6.45 uur. Planning was eerder, maar volgens Wandee was dat niet nodig. Hij zal het wel weten. Hoewel het vandaag wel zwembadweer was (30 graden) moeten jullie nog even wachten op zwembadfoto's. We zijn eerst even de straat op gegaan en kwamen bij Central Plaza Udon uit. Dat was een gigantische shoppingmall waar we even rondgelopen hebben. Daarna nog even naar een klein marktje in de buurt waar we streetfood hebben geprobeerd. Gisteren in Lat Krabang nog gekozen voor de "veilige" sate, vandaag heerlijk dimsum gehad. Daarna nog even gekeken op het plein voor de mall waar het "winter festival" van start ging. Maar daar waren we eigenlijk al snel klaar na een blikje drinken van 50 THB. (nu ik dit type, heb ik een flesje van 13 THB). Tijdens het eten in het nabijgelegen Ierse restaurant merkte ik dat mijn creditcard geblokkerd was. Direct contact opgenomen met de bank. Card was uit voorzorg geblokkerd, vanwege verdachte transacties.... En die waren er inderdaad. Er was 3x een hotelrekening in Istanbul mee voldaan.... Nu ben ik wel in het buitenland, maar niet in Istanbul.....Geen zorgen we hebben genoeg alternatieven om hier in Thailand te kunnen betalen of geld uit de muur te halen. Zometeen weer op tijd naar bed, want morgen gaat omstreeks 5.45 uur de wekker.

Groetjes uit Udon Thani,

Barry [e-38] Manon