Hua Hin (dag 2) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Hua Hin (dag 2) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Hua Hin (dag 2)

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

02 Januari 2024 | Thailand, Hua Hin

Vandaag eens geen reisdag! Ongemerkt waren we al 9 dagen aan het reizen. Niet iedere dag heel lange afstanden maar wel iedere ochtend na het ontbijt weer de koffers inpakken, uitchecken en weer verder. Vooral Manon was aan een beetje rust toe. Die heeft zich prima de hele dag in de omgeving van het resort vermaakt. Vanochten eerst even wat huishoudelijke zaken geregeld zoals 8 kg was bij de wasserette afgeven. 400THB (€10,50) armer en donderdagochtend weer fris gewassen en opgevouwen ophalen. Daarna bij de tegenoverliggende fietsenmaker voor de rest van de week een MTB gehuurd. Mijn bestemmenig was Khao Tao, een klein plaatsje 8 km ten zuiden van Hua Hin. De vorige keer was ik daar per ongeluk terecht gekomen. Deze keer tijd voor een uitgebreid bezoek. Via uitstekende fietspaden langs de wegen is het een iedale manier om de omgeving te ontdekken. Eenmaal in Khao Tao de Chinese tempel bezocht en ook de rots beklommen om het boeddhabeeld daar bovenop te bewonderen. Tijdens de afdaling door de jungle nam ik weer eens een verkeerde afslag en kwam op Sai Noi Beach terecht. Een strandje in een kleine baai, aan alle kanten omsloten door rotsformaties. Even pootje baden en weer de weg naar de fiets terug zien te vinden. Maar Google weet alles, zo ook de korste weg terug. Een heerlijke lunch met tempura garnalen genuttigd en genoten van het uitzicht. Na terugkomst in het resort nog even een duik in het zwembad. 's-avonds met een grabtaxi naar de Pae Mai (dinsdag) markt gegaan. Een gigantische markt die vrijwel nergens vermeld wordt in de reisboekjes. Deze markt is dan ook alleen op dinsdagmiddag/avond en wordt vrijwel uitsluitend door de lokale bevolking bezocht. Wij waren nog op zoek naar wat souvenirs, maar die vind je daar niet eens. Buiten de stalletjes met textiel, plantjes/bloemen, speelgoed, huishoudelijke artikelen enz enz ook heel veel foodstalletjes. Bij een aantal hebben we wat lekkers uitgekozen. Ergens aan de rand van zo'n markt is wel een groot terras te vinden waar je de lekkernijen kan opeten. Uiteraard is er ook een bandje aanwezig voor wat sfeer. Achteraf even uitgerekend wat we nu uitgegeven hadden aan eten en drinken. Maar liefst 220 THB, nog geen €6,-. De taxi heen- en terug was duurder....