Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

01 Januari 2024 | Thailand, Hua Hin

Iedereen een gelukkig en gezond 2024. Hoewel het gisteravond niet heel erg laat is geworden, hebben we vanochtend een beetje uitgeslapen. Onze transfer naar naar Hua Hin stond om 11.00 gepland en even daarvoor zat de chauffeur al in de lobby van het hotel te wachten en klokslag 11 reden we al weg. Via Booking.com hadden we deze rit geboekt en via whatsapp en mail hadden we een extra stop aangevraagd in de omgeving van Samut Songkhram. Je kan natuurlijk in 3 uur van Bangkok naar Hua Hin maar dat was de bedoeling niet en er was deze keer ook geen reisbureau gebruikt. Dus hadden we dat zelf geregeld. Oudejaarsdag waren daar via de app nog wat berichten over uitgewisseld en leek het in eerste instantie fout te gaan. Maar met screenshots van appgesprekken, boekingsnummers en betalingsbewijzen was al snel duidelijk wat onze plannen waren. Ook de chauffeur, Vin Liam ( wie kent hem niet) was op de hoogte dat we nog ergens wilden stoppen maar wist niet waar.... Achteraf bleek pas dat deze man normaal alleen in Bangkok rijdt....Vin sprak echter amper Engels maar met google translate en geduld en begrip kwamen we er wel uit. De 1e stop was bij de zoutwinningsvelden gepland, maar daar was niet veel te zien dus maar door gereden naar de 2e stopplaats; de pier bij de Wat Khlong Khon, een paar kilometer voorbij Samut Songkhram. Daar gingen we aan boord van een bootje, Vin ging ook mee, en maakten een tocht door de mangrovebossen. Er leven daar ook heel veel apen (makaken) en die staan ook wel bekend als de "swimming monkeys". Dat wilden wij wel eens zien. Niet zo moeilijk als je de dieren lokt met stukken maiskolf. Daarvoor springen de brutaalste dieren graag het water voor in en gaan ze zwemmen. Ook Vin genoot van het voor hem ongewone uitstapje. Daarna nog even lunchen bij een tankstation met een 7-eleven en toen was het nog maar een uur naar Hua Hin. Maar de andere kant op, richting Bangkok was het alleen maar file, ruim 100 km... Alle Bangkokkers keerden weer huiswaarts na een lang weekend in Cha-Am of Hua Hin. Wij blij dat we vandaag niet de terugreis naar Bangkok hebben. Al snel kwamen we voorbij een aantal bekende punten, oa de school in Cha- am waar we in augustus een bezoek aan hadden gebracht. We verblijven in het Baan Duangkaew resort, inderdaad hetzelfde als afgelopen augustus. Deze keer in bungalow 207, de vorige keer in 208. Ik zal ongetwijfeld nog een keer voor de verkeerde deur staan...Tijd voor de nieuwjaarsduik. Tijdens de check in kregen we een leuke new years gift, zoiets hadden we gisteren ook al in het Grand China, een doos heerlijke cashewnootkoekjes. Nu was het een Pha Khao Ma. Een typisch Noord-Thais kleed wat voor vele doeleinden geschikt is. Vanavond eens niet naar de cicada markt, deze is alleen in het weekend, maar naar een lokaal restaurantje waar we heerlijke coquiles en mosselen hebben gegeten.

Groetjes uit Hua Hin,

Barry [e-38] Manon

• 02 Januari 2024 - 21:28

Jose:

Maar lekker even uitrusten inhet BaanDuagnkaew