Dag 1-3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 1-3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 1-3

Blijf op de hoogte en volg Barry

27 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

We zijn in Thailand! Het leek net of we vorige week hier ook waren. Maar nog even terug naar zaterdag. Zonder files of ander oponthoud naar Düsseldorf gereden. Gelukkig geen problemen bij het inchecken. Daar waren we wel bang voor omdat er bij het boeken iets fout gegaan was. Het 2e deel van het ticket van Manon ontbrak, het stuk van Dubai naar Bangkok. Maar blijkbaar stond het bij Emirates wel goed in het systeem want we konden zonder problemen inchecken. Na een vlucht van net geen 6 uur kwamen we rond middernacht aan in Dubai. Daar moesten we met een treintje van terminal verwisselen. Die 3 uur wachttijd waren zo voorbij. Op de 2e vlucht van Dubai naar Bangkok hebben we proberen te slapen, het was inmiddels midden in de nacht. Ook de douaneformaliteiten waren daar geen probleem. Bij de afgesproken plaats stond de chauffeur van Vieng Travel al te wachten. Na een kort ritje kwamen bij het kantoor van Vieng Travel. Daar maakten we kennis met Eric Jaspers, de man met wie we steeds contact hadden en het programma hebben gemaakt. De hele reis nog eens doorgenomen en het laatste restantbedrag betaald. De vouchers en treintickets kregen we daar ook. Eric was erg blij met de door ons meegenomen blikken knakworst en pakken speculaas. Na een rit van bijna een uur kwamen we aan bij ons hotel, het Nouvo City Hotel. Daar kregen we een kamer upgrade. I.p.v. de geboekte standaardkamers kregen we een zgn. “deluxe room” met uitzicht over het naastgelegen kanaal. Inmiddels was het 5 uur in de middag en na de toch wel vermoeiende reis vonden we het tijd voor een duik in het zwembad. ’s Avonds zijn we gaan eten bij een restaurantje tegenover het hotel.
Vandaag, maandag, zijn we naar Wat Po en het Grand Palace gegaan. Ons hotel ligt op loopafstand van de rivier. Vanaf pier nr.8 (Pra Athit) namen we de boot naar pier nr.13 (Tha Thien). Vanaf daar was het een klein stukje naar Wat Po. Dat is een beroemd tempelcomplex met een enorme liggende boeddha. Vervolgens naar het Grand Palace. Dat is een enorme toeristische trekpleister. Duizenden toeristen, voornamelijk Chinezen, Japanners en Koreanen liepen daar. En bijna allemaal liepen ze te zwaaien met een selfiestick of hadden ze een paraplu tegen de zon. Want hoewel het bewolkt was, brak toch regelmatig de zon door en liep de temperatuur op naar 34-35 graden. In die hitte en drukte hadden we het al wel snel gezien…. Opnieuw met de boot weer terug naar ons hotel. Onderweg bij een kraampje wat satestokjes gekocht. Toen we van de boot afkwamen wilden we die op een bankje in een parkje gaan opeten. Maar……. Wat het nu precies was weten we niet maar zeker geen malse kipsate….. Iets van gemalen vlees met stukken kraakbeen of zoiets. Snel naar de 7-11, een soort van supermarkt op iedere straathoek, en daar zakken chips, koekjes, snoepjes en drinken gekocht. Daarna zijn we nog even gaan zwemmen in het zwembad op het dak van het hotel. Dat duurde niet zolang want er brak een tropisch stortbuitje los. Vanavond zijn we wezen eten bij een restaurantje achter het hotel, naast het kanaal.
Ik heb nu ook een Thaise simkaart. Een stuk goedkoper bellen en mobiel internet. Vanuit Nederland 00 66 9 38813771.

Groeten uit Thailand van Barry, Manon, Emma en Thijs.

• 27 Juli 2016 - 13:52

Jan 't Lam:

Mooi reisverslag! Verder wensen wij jullie nog een fijn verblijf in Tailand toe.

Gr. Jan en Ria

• 27 Juli 2016 - 15:27

Jo Wezenberg.:

Fijn dat alles goed is verlopen nog een mooi goede vakantie.

• 27 Juli 2016 - 15:32

Jo Wezenberg.:

Fijn dat de reis goed is verlopen mooie foto's en nog een fijne vakantie.

• 27 Juli 2016 - 18:01

Miel Kaptein:

Fijn te weten dat jullie veilig zijn geland. In de Wat Po, moet dat niet zijn in de Wat Sip? Give a big smile Emma en Thijs! En verder weet ik zeker dat jullie de komende dagen nog ergens een saté gaan eten, waarbij jullie de vingers mee inslikken. Tot schrijfs en liefs, Mamma = Oma