Dag 1-2 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 1-2 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 1-2

Blijf op de hoogte en volg Barry

24 Juli 2018 | Georgië, Tbilisi

We zijn in Georgie.

Ma 23 juli,
Iets te laat van huis vertrokken en onderweg 2x file...... Pas om iets voor 12 uur waren we in Dusseldorf... En om 13.15 ging onze vlucht. We hadden thuis al online ingecheckt maar er was geen speciale balie om alleen de bagage af te geven. Dus achteraan aansluiten in de rij voor vlucht TK1523 naar Istanbul IST. Maar wij moeten vlucht TK1534 naar Istanbul SAW hebben! i
Ik was al langs de rij naar de balie gelopen om te vragen of we voorrang konden krijgen. Nee!!! Emma en Thijs probeerden het vervolgens ook en toen kon het wel..... We kregen onze instapkaarten en het dringende verzoek om snel door de security te gaan. Dat was geen probleem en we waren toch nog op tijd bij de gate. Na een vlucht van nog geen 3 uur waren we in Istanbul. En weer 2 uur later vlogen we we met hetzelfde toestel naar Tbilisi. Na een vlucht van nog geen 2 uur landen we keurig op tijd in Tbilisi. Daar stond een chauffeur op ons te wachten om ons naar het Tamarioni appartement te brengen. Na een ritje van ruim een kwartier kwamen we aan. Hartelijke ontvangst. Vorige week hadden we het oorspronkelijk geboekte appartement geannuleerd. Te ver van het centrum en geen goed gevoel. Nu zitten we middenin Old Town Tbilisi, in de wijk Avlabari.

Dinsdag 24 juli,
Vandaag hebben we Tbilisi te voet verkend. Ons appartement ligt aan de Wine Rise, een zijstraat van het Europaplein en vlakbij het Rike park en de Mtkvari rivier. We kijken vanaf ons balkon uit op het park en de bekende friendship brug. Eerst naar de Tsminda Sameda kathedraal. Van ver af is deze grote kerk te zien. Deze kerk is pas in 2008 voltooid. Van buiten indrukwekkend om te zien. Binnen viel het echter zwaar tegen... Vervolgens terug naar het Rike park om daar met een kabelbaan naar het Narikala fort te gaan. Een oude ruïne bovenop een heuveltop met prachtig uitzicht over de stad. Onderweg naar de grote kathedraal en het fort hebben we heel veel kerkjes gezien. Het was vandaag 34 graden en dan steeds heuvel op en heuvel af valt niet mee. Terug naar het appartement om een beetje bij te komen. 's-Avonds via de Metheki brug naar de andere kant van de rivier naar het Meidanplein. Daar op een gezellig terras heerlijk gegeten.

Groetjes uit een zeer warm Tbilisi,
Barry, Manon, Emma en Thijs

• 24 Juli 2018 - 19:44

M. Wezenberg:

Zij Barry een zeer warm Tiblisi? Nou ik weet niet hoe ik de overtreffende vorm daarvan moet omschrijven maar het is meer dan zeer warm. Temperaturen die aanvoelen als meer dan 40 graden en een droge en best wel vieze stadslucht zorgen ervoor dat we ons tempo moeten aanpassen. Dus in de relaxmodus!

• 24 Juli 2018 - 19:44

M. Wezenberg: