De planning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu De planning - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

De planning

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

02 Juli 2024 | Nederland, Dronten

Hallo allemaal,

En we gaan dit jaar naar......... Thailand!

Toe we vorig jaar zomer net terug waren uit dat prachtige land besloten we om deze zomer weer te gaan (en tussendoor ook nog een kerst en oud [e-38] nieuw reis naar Thailand)

We gaan maar liefst 22 dagen en hebben het programma geheel zelf samengesteld zonder tussenkomst van een reisorganisatie.

Deze keer hebben we gekozen voor 2 minder voor de hand liggende bestemmingen om van daaruit bijna dagelijks een excursie te maken.

Het programma is ongeveer als volgt;

zo 28 juli. Vertrek met vlucht EK 148 vanaf Amsterdam naar Dubai waar we omstreeks middernacht (lokale tijd) aankomen.

ma 29 juli. De 2e vlucht EK384 van Dubai naar Bangkok, aankomst omstreeks 12.30uur (lokale tijd) waarna we direct doorgaan naar Ayutthaya (ca 1,5 uur rijden). Daar verblijven we in het Ayutthaya retreat hotel.

di 30 juli. Een dag in Ayutthaya om zelf in te vullen.

wo 31 juli. We hebben een rit van ruim 3 uur voor de boeg naar Khok Khwai, Ban Rai District in de provincie Uthai Thani. In deze regio komen zelden westerse toeristen. Ons hoofddoel is het nabijgelegen Huai Kha Khaeng wildlife sanctuary. Een enorm wildreservaat waar de grootste tijgerpopulatie van Thailand nog vrij rond loopt. De kans dat we daadwerkelijk een tijger tegen gaan komen is minder dan 0.1%, maar alleen iets van een pootafdruk of poep zal al fantastisch zijn. We verblijven in het Country Home Resort (ห้วยขาแข้ง คันทรีโฮม รีสอร์ท)

do 1 aug Een dag in het Huai Kha Khaeng wildlife sanctuary

vr 2 aug Nog een dag in het Huai Kha Khaeng wildlife sanctuary iets van de omgeving

za 3 aug vrije besteding

zo 4 aug Een toer door de provincie Uthai Thani met bezoek aan tempels, markten, watervallen, grotten, tuinen enz enz.

ma 5 aug Een zeer lange reisdag waarbij we bijna 550km moeten afleggen om in Nan te komen. Onze geboekte middagvlucht is helaas geannuleerd. De ochtendvlucht kunnen we niet halen dus zullen we de hele dag in de auto zitten. We verblijven de komende dagen in het Nan Seasons resort in een prachtige houten bungalow met "mountainview".

di 6 aug. Vandaag een tour door het iets ten zuiden van Nan gelegen Wiang Sa district. We sluiten de dag af met een boottochtje over de Nan rivier.

wo 7 aug. Vrije besteding

do 8 aug. Vandaag een dag dwars door het Doi Phu Kha NP naar Bo Klua. Dit dorpje ligt op ongeveer 1,5 uur rijden ten oosten van Nan, vlakbij de grens met Laos. Tempels, jungle, zoutwinningsputten en koffieplantages staan op de planning.

vr 9 aug. Vrije besteding

za 10 aug. Heel vroeg op om een zonsopkomst mee te maken vanaf een uitzichtpunt, een ochtendmarkt en daar inkopen doen om die even later uit te delen aan de monniken tijdens hun bedelronde. Aan het einde van de middag gaan we opnieuw on tour om bij een lokale familie aan te schuiven voor een diner.

zo 11 aug. Om 11.55 uur een vlucht met Nok Air (DD173) van Nan naar Bangkok. Daar komen we na ongeveer een uur aan waarna we een transfer hebben naar Hua Hin. Daar verblijven we in het BTC Boutique resort in een villa met "private pool".

ma 12 aug Koninginnedag/moederdag in Thailand. Vrije besteding, 's-avonds zullen we zeker een bezoekje brengen aan de Cicada markt.

di 13 t/m vr 16 aug. 4 dagen nog geheel in te vullen. Misschien dat we een paar dagen een auto huren om er zelf op uit te gaan.

za 17 aug. Onze laatste dag in Thailand. De hele dag kunnen we nog dingen doen want we worden pas omstreeks 20.30uur opgehaald voor onze rit naar de luchthaven (ca 3 uur). We vliegen pas vannacht om 2.50 uur (EK377) naar Dubai.

zo 18 aug. Na een korte tussenstop van 2 uur vliegen we verder met vlucht EK147 waarna we omstreeks 13.15 weer in Amsterdam zullen zijn.

Groetjes uit Dronten,

Barry [e-38] Manon