Dag 18 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

14 Augustus 2024 | Thailand, Hua Hin

Manon was een beetje sightseeing moe en besloot om vandaag bij de villa te blijven. Zij heeft lekker gebruik gemaakt van onze private pool en genoten van een 2 uur durende massage. Ik (Barry) heb natuurlijk geen auto gehuurd om voor de deur te laten staan. Mijn doel was vandaag om naar de Pa La-U waterval te gaan. Die waterval ligt in het zuiden van het Kaeng Krachan National Park. Nu is "park" niet helemaal de juiste benaming want het gebied is zo groot als de provincie Groningen en daarmee het grootste nationaal park in Thailand. Google gaf aan dat de waterval gesloten is maar we zijn in Thailand en daar zijn vaak de dingen net even iets anders. Na een uurtje rijden kwam ik aan in het nationaal park. Ik kon zo doorrijden en hoefde geen toegangsgeld te betalen. Het eerste wat opviel waren de verkeersborden die waarschuwden voor overstekende olifanten. Wat nu als er toevallig eentje besluit om de weg over te steken? Het werd echt serieus toen ik grote hopen olifantenpoep op de weg zag liggen. Ik heb al veel vaker olifanten in het wild gezien maar dan altijd met een gids erbij. "Gelukkig" ben ik er geeneen tegengekomen. Met nog 4 kilometer te gaan stuitte ik op een wegversperring. Waterfall is closed..... Had Google toch gelijk. Ik besloot via een andere route terug te gaan en een stop te maken bij Wat Huay Mongkol. De belangrijkste trekpleister daar is het grote standbeeld van een belangrijke Thaise monnik. Vele Thai komen daar om hem te eren. Jammer dat alles in het Thais vermeld staat en niets in het Engels. Na een uitgebreide lunch en een bezoekje aan een klein dierenpark ging ik verder via een alternatieve route naar Cha-am beach. Ik had op de autoradio 102.5 FM Surf Radio ontdekt. Een soort van radio 10 met vergeten hits van bekende en minder bekende artiesten uit de jaren 80 en 90. Het ultieme roadtrip gevoel. Onbeschrijflijk! Na een tijdje op de boulevard van Cha-am te hebben gekeken werd het tijd om terug naar de villa te gaan. Dat duurde langer dan gedacht want ook in Hua Hin is het dan spitsuur. 's-Avonds hebben we heerlijk gegeten bij het Sook Sook restaurant hier om de hoek. Zo'n luxe restaurant verwacht je niet in deze buurt van Hua Hin. We zitten echt aan het einde van een doodlopende straat richting zee. Het resort grenst aan een voormalige expat woonwijk, het Klai Kangwon paleis, een braakliggend stuk en daarachter de zee. Wel heerlijk rustig.

Groeten uit Hua Hin,

Barry en Manon

• 15 Augustus 2024 - 17:02

José :

Geniet nog maar even van de laatste daagjes en geen gevaarlijke dingen uithalen. Groetjes uit Geertruidenberg