Dag 4 - Reisverslag uit Uthai Thani, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Uthai Thani, Thailand van Barry Wezenberg - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

31 Juli 2024 | Thailand, Uthai Thani

Vandaag staat er niet veel op het programma. We hebben alleen een transfer van een kleine 200 km naar de provincie Uthai Thani op het programma staan. Na het onbijt in het mooie sfeervolle Ayutthaya Retreat resort werden we om 9.00 uur al opgewacht door onze chauffeur, Ben, die ons vandaag naar het Huai Kha Khaeng Countryhome Resort zal brengen. Ben spreekt nog minder Engels dan wij Thais dus veel is er onderweg niet gezegd. Na ruim 2,5 uur "vroeg" Ben of we nog ergens wilden stoppen. Bij de eerste de beste parkeerplaats stopten we dus en namen bij de Amazon een lekker bakje cappuccino met een heerlijke stroopwafel en pandangebakjes. Even later kwamen we al aan bij ons verblijf voor de komende 5 nachten. We werden welkom geheten door de eigenaresse van het resort en door onze gids Chan voor de komende dagen. Chan nam ons direct al mee voor een lunch in het gehucht een paar kilometer terug. Het resort ligt weliswaar aan een doorgaande weg maar ook erg afgelegen. Na de lunch in een zeer lokaal restaurant bezochten we een kruidenplantage. Daarna terug naar het resort om bij te komen van de lange reis en voor een plons in het zwembad. Dat viel echter vies tegen..... en dan ook echt vies....Het water was helemaal groen en de bodem was niet te zien. Daar zit je dan.... Speciaal een huisje aan het zwembad gehuurd, bloedheet en geen gebruik van het zwembad kunnen maken..... Barry was wezen fietsen maar dat was ook geen succes.. De twee aanwezige mountainbikes waren onbruikbaar en op een gewone huis-tuin-keuken fiets doe je hier in het heuvelachtige landschap niet zoveel. Ruim anderhalf uur onderweg geweest om 4 km heen en weer terug te "fietsen"....Ondertussen deed Chan z'n best om het zwembad schoon te krijgen door er een paar chloortabletten in te gooien en de pomp aan te zetten. Veel hielp het allemaal niet.... We begonnen een vreemd voorgevoel te krijgen toen Chan ons vroeg waar we wilden eten vanavond. In het resort zijn wij namelijk de enige gasten en het restaurant is gesloten voor lunch en diner. We moeten dus wel buiten de deur eten (en dat 5 avonden...) Maar hoe komen we daar? Het dichtsbijzijnde stadje, Ban Rai, is ruim 20 km terug. Geen probleem, wij huren de minivan met chauffeur per dag dus een extra ritje is geen probleem (behalve de branstof dan want die komt er nog bovenop). We hebben uiteindelijk heerlijk in een lokaal resaurantje in Ban Rai gegeten. Voor we terug naar het resort gingen brachten we nog even bezoek aan een ijssalon en trakteerde Chan.

Groeten uit Ban Rai,

Barry en Manon